یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 138632

معاون اجرایی مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دیابت جزء مهمی از بیماری‌های غیرواگیر است و بنابراین برای کنترل آن به اطلاعات مدیریتی قوی احتیاج داریم.

سلامت نیوزمعاون اجرایی مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دیابت جز مهمی از بیماری‌های غیرواگیر است و بنابراین برای کنترل آن به اطلاعات مدیریتی قوی احتیاج داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر علیرضا مهدوی در نخستین روز از کارگاه دو روزه دیابت که به همت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار می‌شود، اظهار کرد: شاید یکی از مشکلات در زمینه کنترل بیماری‌های غیرواگیر، نبودن نمادی واحد در این زمینه است.

وی افزود: مطالعات زیادی در زمینه بیماری‌های غیرواگیر انجام شده است، اما متاسفانه سیستم بهداشتی به درستی نمی‌تواند در این زمینه عمل کند. البته باید گفت که یکی از تعهدات ما در وزارت بهداشت انجام غربالگری در زمینه بیماری‌های غیرواگیر است.

مهدوی تصریح کرد: هرچند که پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران فعال عمل می‌کند اما متاسفانه اطلاعات دیابت به درستی در سامانه سپاس (سامانه پرونده الکترونیکی سلامت ایران) ثبت نشده است و در نتیجه طی این سال‌ها دیابت شهری را شاهد بوده‌ایم.

معاون اجرایی مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه یکسری عوامل خطر در بیماری‌های غیرواگیر وجود دارد که دیابت جزء کلیدی از آنهاست، خاطرنشان کرد: در زمینه کنترل این بیماری به اطلاعات مدیریتی قوی احتیاج داریم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha