رئیس جمعیت هلال‌احمر به منظور ارتقای سطح روابط دو جانبه و بازدید از توانمندی‌های صلیب سرخ آلمان، به این کشور سفر کرد و در این سفر تفاهم‌نامه میان دو جمعیت تمدید شد.

سلامت نیوز: رئیس جمعیت هلال‌احمر به منظور ارتقای سطح روابط دو جانبه و بازدید از توانمندی‌های صلیب سرخ آلمان، به این کشور سفر کرد و در این سفر تفاهم‌نامه میان دو جمعیت تمدید شد.  

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، سید امیر محسن ضیایی رئیس جمعیت هلال‌احمر در سفر به آلمان، با مسئولان صلیب سرخ این کشور از جمله معاون رئیس این جمعیت، معاون خدمات بین المللی و امداد ملی، معاون رئیس همکاری‌های بین‌المللی و رئیس ستاد بحران منطقه منا(MENA) که شامل خاورمیانه و شمال آفریقا می‌شود، دیدار و گفتگو کرد.

این سفر به منظور بازدید از توانایی‌ها و امکانات صلیب‌سرخ آلمان، گسترش همکاری‌ها و افزایش مشارکت‌های استراتژیک دو جمعیت در زمینه‌های امور بشردوستانه در چارچوب اصول هفتگانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر و تصمیمات مجمع عمومی فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، انجام شد.

بر این اساس تفاهم‌نامه امضا شده پیشین میان دو جمعیت ملی ایران و آلمان، با هدف پوشش فعالیت‌های بشردوستانه در سطح ملی میان دو کشور آلمان و ایران و در سطوح بین‌المللی و توجه به مسائل حال حاضر در حوزه ارائه خدمات انسان‌دوستانه و رفع نیازهای گروه‌های آسیب‌پذیر، تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی میان دو طرف امضاء و تمدید شد.

در این تفاهم‌نامه، همکاری در زمینه حمایت از جمعیت ملی ایران در پاسخگویی به نیازهای بشردوستانه در ایران و پاسخگویی به این نیاز‌ها در امداد و بازتوانی در سوانح، مورد موافقت و تاکید طرفین قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha