رئیس مركز تحقیقات پوست و سالك اصفهان عنوان كرد: کاشت مو توسط افراد غیرمتخصص باعث به وجود آمدن مشکلاتی مانند از بین رفتن پوست سر و یا آسیب به موهای دیگر می‌شود.

دکتر محمد علی نیلفروش زاده، متخصص پوست و مو در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در عمل کاشت مو از دو شیوه FUT, FIT استفاده می‌شود. در روش FIT بافت پیوند شده مستقیماً از پشت سر خود فرد برداشته و به جلوی سرپیوند زده می‌شود اما در روش FUT نواری که از فرد برداشته می‌شود به قسمت‌های مختلف و کوچک تقسیم و سپس در سر فرد کاشته می‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد: در هر دو روش بافت پیوندی از خود فرد گرفته می‌شود. بافت پیوندی در هر دو روش بافت زنده است و مانند سایر موهای فرد رشد می‌کند ولی با این حال هر کدام از این روش ها موارد استفاده خاص خود را دارند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از آنجا که کشور ما از جمله کشورهایی است که شیوع طاسی ارثی در آن بالاست، بیشتر مراجعان ما جوانان 25 تا 35 ساله هستند که به دلیل طاسی ارثی به یک باره دچار ریزش مو می‌شوند.

دکتر نیلفروش زاده افزود: حدود 60 تا 70 درصد مراجعان مردان هستند. این افراد به دنبال ریزش مو اعتماد به نفس خود را از دست داده و دچار مشکل روحی می‌شوند که با عمل پیوند مو کیفیت زندگی آنها افزایش می‌یابد و روحیه‌شان ارتقا پیدا می کند.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: خوشبختانه در ایران در ارتباط با کاشت موی سر پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم و می‌توان گفت در ردیف بهترین کشورهای دنیا قرار داریم به طوری كه اعمال جراحی در ایران با کیفیت بسیار بالایی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: البته این دلیلی بر تأیید برخی تبلیغات شبکه‌های ماهواره ای نیست، زیرا بسیاری از این تبلیغات فریبی بیش نیست و در بسیاری از موارد برخی از افراد غیرمتخصص و غیرپزشک با آگهی‌های واهی سعی در فریب مردم دارند.

رئیس مرکز تحقیقات پوست اصفهان پیرامون عوارض کاشت مو گفت: در بیشتر موارد این عوارض در افرادی دیده می شود که به یک پزشک غیرمتخصص مراجعه کرده و یا اینکه آنها شرایط و ویژگی لازم برای کاشت مو را نداشته‌اند به عنوان مثال در انواع خاصی از طاسی صرفاً به درمان دارویی احتیاج است و به هیچ عنوان نیازی به کاشت مو نیست.

وی با اشاره به این كه در برخی مواردی ممکن است کاشت مو ظاهر طبیعی نداشته باشد، افزود: به عنوان مثال مو حالت عروسکی پیدا می‌کند و یا در اثر کاشت غیرعلمی مشکلاتی همچون از بین رفتن پوست سر و یا آسیب به موهای دیگر ایجاد می‌شود.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان هشدار داد: کاشت مو صرفاً باید توسط متخصصان پوست و مو و یا جراحان پلاستیک دارای مجوز صورت گیرد و سایر تخصص‌ها نباید به این عمل بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha