یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 138646

یک روانشناس گفت: رفتارهای مبتنی بر نوع‌دوستی ریشه در بخشی از ساختار پردازش هیجانی مغز دارد که امروز به آن مغز اجتماعی گفته می‌شود.

سلامت نیوز: یک روانشناس گفت: رفتارهای مبتنی بر نوع‌دوستی ریشه در بخشی از ساختار پردازش هیجانی مغز دارد که امروز به آن مغز اجتماعی گفته می‌شود. 

امیرمحمد شهسوارانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: بخشی از رفتارهای انسان به عنوان رفتارهای نوعدوستی شناخته می‌شود که ریشه در ویژگی پیوندجویی و برتری‌خواهی او دارد؛ بسیاری از متخصصان این رفتارها را به عنوان رفتارهای سودمند اجتماعی می‌شناسند.

وی افزود: ریشه این رفتارها در بخشی از ساختار پردازش هیجانی مغز است که امروز به آن مغز اجتماعی هم گفته می‌شود.

این متخصص حوزه بهداشت روان گفت: از جمله نمودهای رفتارهای نوعدوستانه، رفتارهای مبتنی بر ایثار، شهادت و بیان اتحاد با سایر افراد جامعه به صورت نمایش عمومی است.

وی ادامه داد: یکی از سمبل‌های این حضور در مراسم‌ عمومی به مناسبت‌های خاص است که هدف از آنها نشان دادن همبستگی اجتماعی عمومی از طرف عده‌ای از مردم به کل جمعیت جامعه و سایر جوامع بشری است.

این روانشناس تصریح کرد: جشن‌های ملی، مذهبی و گردهمایی‌های بزرگ اجتماعی نقش مؤثری در تقویت رفتارهای سودمند اجتماعی و حفظ آن در طول زمان‌های مختلف دارد.

شهسوارانی خاطرنشان کرد: رفتارهای سودمند اجتماعی تقویت‌کننده فرهنگ، ارزش و هنجارهای جامعه به شمار می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha