یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 138649

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه دیشب (شنبه 25 بهمن‌ماه) آلودگیهای لرستان به 31 برابر حد مجاز رسید، گفت: استان 9 روز بحرانی داشته است.

سلامت نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه دیشب (شنبه 25 بهمن‌ماه) آلودگیهای لرستان به 31 برابر حد مجاز رسید، گفت: استان 9 روز بحرانی داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهندس «مهرداد فتحی بیرانوند» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال سال خشکی بود و خشکسالی باعث شد که غلظت ذرات معلق در هوا افزایش یابد و شاهد افزایش روزهای آلوده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سال 92 استان 90 روز آلوده داشت اما امسال تا به حال 127 روز را پشت سر گذاشته است. از نظر کیفی این آلودگیها 9 روز بحرانی بوده و بقیه ناسالم یا ناسالم برای گروههای خاص بودهاند.
آلودگی هوای لرستان، 31 برابر حد مجاز!

فتحی بیرانوند ادامه داد: دیشب (شنبه 25 بهمن‌ماه) آلودگیها به 31 برابر حد مجاز رسید که با ورود جبهه هواشناسی از شدت آلودگیها کاسته شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه خشکسالیها باعث شده کانونهای داخلی هم شکل بگیرد، تصریح کرد: در استان دستگاههای پیشرفتهای وجود دارند که میتوانند آلودگی 2.5 و 10 میکرون را اندازه بگیرد.

وی تصریح کرد: از محل اعتبارات ماده 10 میتوان بودجهای را برای مقابله با خشکسالی برای استان در نظر گرفت، چون این ماده مربوط به احیای تالابها و مقابله با خشکسالی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha