یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 138656

یک متخصص بیماری‌های ریوی به بررسی علت سرفه‌های مکرر شبانه پرداخت و گفت: تداوم سرفه بیش از 4 هفته نیاز به پیگیری و مراجعه به پزشک دارد.

سلامت نیوز: یک متخصص بیماری‌های ریوی به بررسی علت سرفه‌های مکرر شبانه پرداخت و گفت: تداوم سرفه بیش از 4 هفته نیاز به پیگیری و مراجعه به پزشک دارد. 

دکتر اردا کیانی در گفت‌و‌گو با آنا درباره علت تشدید سرفه‌های شبانه در افرادی که زمینه ابتلا به هیچ گونه بیماری زمینه‌ای را ندارند گفت: علت سرفه‌های مزمن شبانه به سه دسته عمده از قبیل سینوزیت و ترشحات پشت حلق، ریفلاکس معده(بازگشت اسید معده) و بیماری‌های انسدادی ریه مانند COPD و آسم تقسیم بندی می‌شود.

وی با بیان اینکه تداوم سرفه بیش از 4 هفته نیاز به پیگیری و مراجعه به پزشک دارد عنوان کرد: بیماری‌های سیوزیت و ترشحات پشت حلق و ریفلاکس معده جزو عمده‌ترین دلایل سرفه‌های شبانه هستند بنابراین به افراد توصیه می‌شود اگر سرفه‌های شبانه آنها بیش از 4 هفته به طول انجامید حتما جهت عکس و رادیوگرافی از سینه و ریه به پزشک مراجعه کنند.

این متخصص بیماری‌های ریوی در ادامه افزود: هنگامی که افراد دچار سرفه‌های شبانه شدند می‌توانند با مصرف برخی درمان‌های خانگی مانند آویشن و عطر پیچک سمی، شربت ضد سرفه، انجام بخور و کاهش میزان مصرف غذاهای شبانه به بهبود سرفه‌های شبانه کمک کنند.

وی با توجه به افرادی که با بیماری‌های زمینه‌ای مانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی دچار سرفه‌های شبانه می‌شوند گفت: سرفه‌های شبانه در این افراد ایجاد عارضه می‌کند برای مثال ممکن است فرد دچار فتق، شکستگی دنده، بی‌اختیاری ادرار، خونریزی و ... شوند که به این افراد هشدار داده می‌شود سرفه‌های شبانه را جدی بگیرند و جهت پیشگیری از بروز عارضه به پزشک مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پژمان ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    11 5
    سلام، من سیگار میکشم و هر وقت که باد سرد به گلوم میخوره سرفم میگیره و به همراه خلط گلو، وتا گلوم رو گرم نکنم سرفم بند نمیاد، دکتر یه شربت و ویتامین هم نوشت که فایده ای نکرد،