مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه بیشترین تعداد زنان سرپرست خانوار در گروه سنی ۵۰ تا ۵۹ سال قراردارد، گفت: ۸۹۷۳ نفر از زنان سرپرست خانوار زیر ۲۰ سال سن دارند.

سلامت نیوز: مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه بیشترین تعداد زنان سرپرست خانوار در گروه سنی ۵۰ تا ۵۹ سال قراردارد، گفت: ۸۹۷۳ نفر از زنان سرپرست خانوار زیر ۲۰ سال سن دارند.

وحیده نگین در گفت‌وگو با ایلنا در مورد تعداد زنان سرپرست خانوار زیر ۲۰ سال گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده در همایش زنان در مسیر توسعه و تحقیقات انجام شده در سال ۹۰، زنان سرپرست خانوار زیر ۲۰ سال ۴/. درصد از کل زنان سرپرست خانوار کشور یعنی حدود ۸۹۷۳ نفر از این گروه را تشکیل می‌دهند، اما بیشترین تعداد زنان سرپرست خانوار متعلق به گروه سنی۵۰ تا ۵۹ سال با تعداد حدود ۵۴۸ هزار ۸۵۸ نفر یعنی ۲۱ درصد زنان سرپرست خانوار است.

دستاورد‌های همایش زنان در مسیر توسعه استفاده می‌شود

وی همچنین در پاسخ به این سوال که همایش زنان در مسیر توسعه که ماه گذشته توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، چه دستاوردهایی را در پی داشت؛ اظهار کرد: در حال جمع بندی دستاورد‌های راهبردی این همایش هستیم. این دستاورد‌ها می‌تواند، هم در دستور کار وزارتخانه‌ها قرار بگیرد و هم در تدوین برنامه ششم توسعه مورد توجه باشد.

مشاور وزیر کار اظهار کرد: ما در شوراهای مشورتی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی حضور داریم و با توجه به نتایج این همایش پیشنهادات خود را به این سازمان برای استفاده در برنامه ششم توسعه ارائه خواهیم داد.

شبکه‌سازی تعاونی‌های زنان در دستور کار است

نگین در ارتباط با اقدامات وزارت کار در راستای تعاونی‌های زنان افزود: اکنون در حال فعالیت در راستای تکمیل بانک اطلاعاتی تعاونی‌های زنان و شبکه‌سازی آنها هستیم، زیرا از طریق شبکه‌سازی امکان آموزش تعاونی‌ها ساده‌تر شده و همچنین سبب می‌شود که این تعاونی‌ها یکدیگر را بشناسند و از امکانات هم بهره بگیرند تا یک محصول از ابتدا تا انتها تنها با کمک همین تعاونی‌ها، تولید و به فروش برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha