عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر ضرورت بیمه درمان ناباروری گفت: در حال حاضر بیش از 3 میلیون زوج نابارور در کشور داریم که متاسفانه با این وجود درمان ناباروری تحت حمایت بیمه های درمانی قرار ندارد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر ضرورت بیمه درمان ناباروری گفت: در حال حاضر بیش از 3 میلیون زوج نابارور در کشور داریم که متاسفانه با این وجود درمان ناباروری تحت حمایت بیمه های درمانی قرار ندارد.

شهلا میرگلو بیات در گفت و گو با پانا با بیان این مطلب اظهار داشت: بخش ناباروری در کشور تا کنون تحت پوشش هیچ بیمه ای نبوده و بودجه خاصی هم برای این موضوع دیده نشده است.


این نماینده مجلس ادامه داد: در حال حاضر سیاست کلان افزایش جمعیت در کشور دنبال می شود و داشتن فرزند حق هر فردی است اما با توجه به اینکه جمعیت ناباروران در کشور اندک نیستند و هزینه های درمان ناباروری میلیونی است و تحت پوشش حمایت نیستند، زوج ها نمی توانند فرایند درمان را دنبال کنند.


وی تصریح کرد: میزان بودجه وزارت بهداشت در سال جاری برای طرح تحول سلامت در نظر گرفته شد که امیدواریم جزئیات لایحه طرح افزایش جمعیت برای حل مشکل زوج های نابارور اقدام کند تا داروها و عمل های جراحی آن ها تحت پوشش حمایت قرار گیرند.


بیات درباره اختصاص اعتبار برای درمان بیماری ناباروری در بودجه سال آینده نیز گفت: امیدوار بودیم که ردیف مستقلی برای این موضوع در نظر گرفته شود. البته با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی در کشور نابارور هستند و هزینه‌ های درمان ناباروری مشکلاتی برای این افراد به وجود آورده، وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت خدمات ناباروری با فرانشیز 10 درصد در مراکز دولتی انجام می شود اما این مساله نتوانسته مشکلات این افراد را مرتفع کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha