دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 138716

هر سال در سراسر جهان افراد بسیاری به علت بیماری قلبی جان خود را از دست می دهند.

75؛عدد شگفت انگیز سلامت

سلامت نیوز:هر سال در سراسر جهان افراد بسیاری به علت بیماری قلبی جان خود را از دست می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، اگر نگران وضعیت قلب خود هستید باید اطلاعات خود را بیشتر کنید. از جمله اینکه کلسترول سالم چیست؟ آیا تری گلیسیرید بالا دارید؟ آیا هر هفته به اندازه کافی ورزش می کنید؟ برای آسان تر کردن این موضوع، دکتر «لاری کاسکل» متخصص چربی از آمریکا، راه آسانی را به بیماران پیشنهاد می کند که نام آن «تلاش برای ۷۵» است. از جمله نمونه های زیر به افرادی که بیماری قلبی آن ها تشخیص داده شده است، توصیه می شود.


چربی خون ۷۵ را در نظر داشته باشید

کلسترول LDL، یکی از دشمنان قلب به حساب می آید. با این حال بالا بودن کلسترول بیماری محسوب نمی شود بلکه یک عامل خطر است. کلسترول بالا، خطر بروز بیماری قلبی را افزایش می دهد و تنها زمانی مهم است که دچار مشکل دیگری مانند دیابت یا فشارخون بالا باشید یا دخانیات مصرف کنید و یااینکه در خانواده تان سابقه حمله قلبی در سن پایین و مرگ ناشی از آن وجود داشته باشد. برای افرادی که بیماری قلبی ندارند، کاهش کلسترول LDL تأثیر زیادی در پیشگیری از حمله قلبی غیرکشنده ندارد. اما برای بیماران قلبی بهتر است که کلسترول کاهش یابد. این متخصص به بیماران قلبی توصیه می کند که تلاش کنند میزان LDL را به mg/dl ۷۵ برسانند.

بیماری دیابت، خطر بیماری قلبی را نیز افزایش می دهد؛  بنابراین میزان قند خون ناشتا ۱۲۶mg/dl یا بالاتر چندان مناسب نیست. قبل از بروز دیابت، میزان قند خون ناشتا بین mg /dl 100 و ۱۲۵ می باشد اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که میزان گلوکز حتی در میزان طبیعی هم می تواند مشکلاتی به وجود بیاورد و باعث افزایش التهاب و سفت تر شدن رگ های خونی شود. برای افرادی که بیماری قلبی دارند این پزشک گلوکز خون ۷۵mg/dl را توصیه می کند.


*برای میزان تری گلیسیرید ۷۵ تلاش کنید:

بیشتر مردم که بیماری قلبی دارند، دچار تری گلیسیرید بالا هستند؛ برخی از بررسی ها نشان می دهد افراد با میزان تری گلیسیرید mg/dl ۱۵۰ یا بالاتر با خطر بیشتر حمله قلبی یا سکته مواجهند. این متخصص از بیماران قلبی می خواهد تا میزان تری گلیسیرید خود را به زیر ۱۰۰ یعنی ۷۵mg/dl کاهش دهند. تغییر در شیوه زندگی مانند کاهش مصرف کربوهیدرات، کاهش وزن و ورزش می تواند باعث کاهش میزان تری گلیسیرید شود.

تلاش کنید هفته ای ۷۵ دقیقه ورزش کنید:

هرچه از فواید ورزش بگوییم، کم گفته ایم. ورزش کمک می کند رگ ها حالت ارتجاعی خود را حفظ کند؛ این امر باعث کاهش فشارخون و پیشگیری از مقاومت به انسولین و تأخیر در زمان بروز دیابت نوع ۲ می شود. ورزش بیماری های التهابی را کاهش می دهد، خلق و خو را تقویت و کمک می کند تا بهتر فکر کنید. بنابراین روزی ۱۰ دقیقه یعنی هفته ای ۷۵دقیقه ورزش کنید. تلاش کنید،

هفته ای ۷۵دقیقه در فضای سبز قرار بگیرید

نتایج بررسی های محققان ژاپنی نشان می دهد که قرار گرفتن در فضای سبز به مدت ۷۵ دقیقه در هفته هورمون استرس کورتیزول را کاهش می دهد، میزان ضربان قلب را پایین می آورد و فشارخون را نیز کاهش می دهد.


*تلاش کنید همه توصیه های ذکر شده را تا ۷۵درصد انجام دهید. کافی است که هنگام انجام دادن فعالیت ها، سعی کنید این گفته ها را به یاد بیاورید. با دنبال کردن شیوه زندگی «۷۵»، می توان از بسیاری از بیماری های مزمن رهایی یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha