معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهر تهران گفت: دو ایستگاه امدادی هلال احمر به مناسبت روز جهانی داوطلبان (15 آذرماه) از امروز به مدت سه روز در پایتخت دایر شد.

مجید خطیبی در گفت و گو با ایرنا افزود: این دو ایستگاه در میادین شوش و راه آهن
دایر شده که در آنها از طریق توزیع بروشور و برگزاری دوره آموزشی به بررسی بیماری های رفتاری بویژه ایدز و راه های پیشگیری از آن پرداخته می شود.
وی، با بیان اینکه آموزش به عنوان مهم ترین راه برای مبارزه با بیماری های رفتاری باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار
داشت: با آموزش صحیح و به موقع و نیز فرهنگ سازی در خصوص مبارزه با بیماری های رفتاری بویژه ایدز می توانیم از افزایش میزان ابتلا به این بیماری در کشور بکاهیم.
وی افزود: مراکز مشاوره و حمایت های روانی هلال احمر شهر تهران نیز به مناسبت روز جهانی داوطلبان به ارائه خدمات مشاوره ای به شهروندان به صورت رایگان می پردازند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهر تهران، با بیان اینکه بیماری ایدز در بین گروه هایی شیوع دارد که رفتارهای پر خطر دارند، یادآور شد: معتادان تزریقی و افرادی که روابط جنسی خارج از چارچوب ازدواج دارند از جمله افراد دارای رفتار پرخطر محسوب می شوند.
خطیبی، در ادامه با اشاره به جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی به مناسبت روز جهانی داوطلبان و برای کمک به مردم ستمدیده و مظلوم غزه، گفت: ایستگاه ها و صندوق های جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی برای کمک به مردم ستمدیده و مظلوم غزه از روز پنجشنبه (فردا) در18مرکز شهر تهران مستقر می شوند.
وی خاطر نشان کرد: ایستگاه های مذکور در میادین راه آهن، خراسان، شوش، فردوسی، امام خمینی
(ره)، 15 خرداد، ولیعصر (عج)، فلسطین، هفت تیر، هفت حوض نارمک، بهارستان، امام حسین (ع)، المپیک، پونک، آزادی، فلکه دوم صادقیه، انقلاب و چهارراه ولیعصر (عج) مستقر و آماده جمع آوری کمک های شهروندان نوعدوست هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha