دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 138726

رئیس گروه علمی بین المللی ایمپلنتولوژی در ایران، گفت: بیش از ۲۰ مدل ایمپلنت برای نقاط مختلف فک و دهان وجود دارد که درمان ها را دقیق، موثر و موفق می کند.

سلامت نیوز: رئیس گروه علمی بین المللی ایمپلنتولوژی در ایران، گفت: بیش از ۲۰ مدل ایمپلنت برای نقاط مختلف فک و دهان وجود دارد که درمان ها را دقیق، موثر و موفق می کند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، پروفسور اصغر میرعمادی با بیان اینکه آخرین دستاوردهای علمی، فناوری و تکنیکی درمان با ایمپلنت های دندانی در همایش یک روزه ارائه خواهد شد، گفت: پیشرفت های تخصصی ایران در این زمینه به گونه ای بوده است که این گروه اکنون بالغ بر ۵۰۰ عضو عادی، ۱۳۰ عضو اصلی و ۱۰ نفر استاد(فلو) بین المللی در ایران دارد؛ در شرایطی که بالغ بر ۱۸ هزار نفر عضو و ۸۰۰ استاد(فلو) در سطح جهان وجود دارد.

وی افزود: آموزش دانش روز دنیا به اعضا، انتشار کتب علمی، برگزاری دوره های اسکولارشیپ و فلوشیپ در بیش از بیست دانشگاه جهان، برپایی همایش های یک روزه، پژوهش های دندانپزشکی و بایومتریال، درمان بیماران دشوار فقط با هدف توسعه دانش ایمپلنتولوژی بخشی از اهداف و اقدامات گروه بین المللی ایمپلنت های دندانی در ایران و جهان است.

این استاد ارشد و مدرس بین المللی با تاکید براینکه فعالیت گروه آی تی آی، هیچگاه جنبه اقتصادی نداشته است، افزود: تالیف هشت جلد کتاب و برگزاری چندین دوره همایش و کارگاه آموزشی علمی و عملی، کارگاه انیمال لب(آموزش بر روی دندان و فک حیوانات) با توجه ویژه به حضور سخنرانان برتر داخلی و بین المللی، مهر تاییدی بر تلاش های غیر اقتصادی این گروه است؛ حتی بودجه مورد نیاز آن از راه حق عضویت و برگزاری همایشها تامین می شود.

رئیس گروه بین المللی ایمپلنت های دندانی در ایران گفت: رشته ایمپلنتولوژی در سالهای اخیر به همت همکاران تلاشگر، علاقمند و دانشگاهی پیشرفت های شگرفی حاصل کرده است.

وی افزود: طی ۱۰ سال اخیر، دکتر مرتضی بنکدارچیان، دکتر امیررضا رکن، دکتر بهزاد رهسپار، دکتر حسن بهناز، دکتر امید ثوابی، دکتر عباس منزوی، دکتر جلیل صدر، دکتر حمید محمودهاشمی، دکتر حسین بهنیا، تنها فلوهای ایران در گروه بین المللی ایمپلنت های دندانی هستند که از نظر مجامع بین المللی می توانند سخنران و مدرس در سراسر جهان و ایران باشند.

پروفسور میرعمادی با بیان اینکه با دانش کنونی و تلاش متخصصان داخلی و بهره گیری از فناوری های جدید، هیچ محدودیتی در درمان فقدان دندان با ایمپلنت در کشور نداریم و عوارض نیز کم شده است ، افزود: ایران همگام با کشورهای برتر جهان قادر به انجام روش های درمانی پیشرفته است.

وی گفت: فعالیت مرکز تحقیقات ایمپلنت و موسسه تحقیقاتی ایمپلنتولوژی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران نقش موثری در ارتقائ پژوهش داشته است.
استاد و جراح ایمپلنت های دندانی با اشاره به ساخت انواع و شکلهای مختلف و متنوع ایمپلنت با سطوح متفاوت و کاربردهای تخصصی در دنیا، افزود: اکنون بیش از ۲۰ مدل ایمپلنت برای نقاط مختلف فک و دهان وجود دارد که درمان ها را دقیق، موثر و موفق می کند.

وی در پایان نبودن رشته تخصصی ایمپلنت های دندانی در دانشکده های دندانپزشکی کشور را ضعف مهمی دانست و از مسئولان آموزشی خواست تا در کنار سایر رشته های دندانپزشکی، رشته نوین ایمپلنتهای دندانی را به عنوان اوج درمان بی دندانی در دانشگاه ها راه اندازی کنند.

اولین همایش فوق تخصص گروه بین المللی ایمپلنت های دندانی موسوم به، (آی تی آی فلو) با حضور استادان مجرب داخلی و سخنرانان خارجی و همراهی بیش از ۶۰۰ نفر دندانپزشک و متخصصان رشته های دندانپزشکی و جراحی فک و صورت، اول اسفند ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برپا می شود.

بر اساس این گزارش، دندانپزشکان ایران قادر به عضویت در گروه بین المللی ایمپلنت های دندانی (آی تی آی) هستند، می توانند در این همایش شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha