دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 138741

این بیماری به 4 بخش تقسیم شده که افراد باید توجه زیادی به آن کنند.

سلامت نیوز: این بیماری به 4 بخش تقسیم شده که افراد باید توجه زیادی به آن کنند. 

اسدالله رجب رئیس انجمن دیابت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: دیابت به چهار قسمت تقسیم می‌شود که شامل دیابت نوع اول، دیابت نوع دوم، که دیابت همراه با بیماری‌های دیگر و دیابت بارداری هست.دیابت نوع اول به سه گروه دیابت کودکان، دیابت نوجوانان و دیابت افراد زیر سی سال و دیابت نوع دوم که شایع ترین نوع دیابت در افراد بالای سی سال است و نزدیک به 90درصد از افراد مبتلا به دیابت نوع دوم هستند.

وی ادامه داد: افرادی که دیابت همراه با بیماری‌های دیگری مبتلا می‌شوند به این منظور که در اثر یک سری از بیماری‌های دیگر فرد مبتلا می‌شود. مثلا بیماری‌های ژنتیکی مبتلا به تالاسمی یا فشار خون، چربی بالا و....به هر علتی این افراد مبتلا به دیابت همراه بیماری‌های دیگر می‌شوند.نوع دیگری از دیابت، دیابت دوران بارداری هست که  کمتر از 30درصد از خانم‌های باردار دچار افزایش قند خون در دوران بارداری می‌شوند.

وی تصریح کرد: طبیعتا در دوران بارداری اگر فرد متوجه این بیماری نشود، یکی از مشکلاتی که گریبان گیر فرد میشود سقط جنین هست یا نوزاد مبتلا به جثه بزرگی می‌شود. البته هم خطر برای جنین و هم برای مادر دارد.

در پایان این متخصص توصیه کرد:‌افرادی که حتی در معرض خطر نیستند باید در هفته 24الی 28 دوران بارداری از جهت دیابت بارداری کنترل شوند و افرادی که در معرض خطر ابتلا به دیابت بارداری هستند مثل افرادی که افزایش وزن، چربی بالا، فشار خون و خصوصا در سن بالا ازدواج کرده باشند از همان ابتدای بارداری یا حتی 3ماه قبل از ابتلا به بارداری باید کنترل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha