دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 138743

یک متخصص ارتوپدی عنوان کرد: نکروز یا همان مرگ بافت استخوان بیشتر در استخوان سر ران دیده می‌شود و موجب درد بسیار شدید و محدودیت حرکتی در فرد بیمار می‌شود.

سلامت نیوز: یک متخصص ارتوپدی عنوان کرد: نکروز یا همان مرگ بافت استخوان بیشتر در استخوان سر ران دیده می‌شود و موجب درد بسیار شدید و محدودیت حرکتی در فرد بیمار می‌شود. 

دکتر حسین فراهینی در گفت‌و‌گو با  آنا درباره «نکروز استخوان» گفت: نکروز استخوان به معنای مرگ و یا از بین رفتن بافت استخوان است که بر اثر کاهش اکسیژن‌رسانی به مفصل استخوان ایجاد می‌شود.

وی افزود: نکروز به دلایل مختلفی از قبیل مصرف برخی داروها به خصوص کورتن، شکستگی گردن ران، مصرف الکل و ... ایجاد می‌شود اما در جوان‌ها بیشتر به صورت خود به خودی و بدون دلیل بروز می‌یابد.

این متخصص ارتوپدی درباره درمان این عارضه گفت: مرگ بافت استخوان درمان اساسی و استانداری ندارد اما می‌توان با انجام برخی اقدامات اولیه و جراحی به بهبود درد بیمار کمک کرد.

وی با بیان اینکه نکروز بیشتر در استخوان سر ران ایجاد می‌شود گفت: در صورت تشدید بیماری مفصل استخوان متلاشی می‌شود به گونه‌ای که بیمار قادر به حرکت مفصل نیست به همین دلیل در برخی از این بیماران باید جراحی تعویض مفصل را انجام داد که پس از این جراحی نیز درد بیمار بهبود می‌یابد اما بیماری به صورت کامل درمان نمی‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایان خاطرنشان کرد: این بیماری به هیچ عنوان درمان قطعی ندارد و بیماران پس از انجام جراحی نیز باید به صورت مرتب تحت نظر پزشک باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha