دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 138761

پزشکان معقتدند دیابت نوع 2 برخی از توانایی‌های شناختی مغز موسوم به عملکردهای اجرایی را تضعیف می‌کند.

سلامت نیوزپزشکان معقتدند دیابت نوع 2 برخی از توانایی‌های شناختی مغز موسوم به عملکردهای اجرایی را تضعیف می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، نتایج یک بررسی جدید نشان داد که ابتلا به دیابت نوع 2 با عملکرد ضعیف این بیماران در تست‌های شناختی و مهارت‌های ارزشیابی که در کنترل احساسات، رفتارها و افکار دخیل هستند، مرتبط است.

«کوری وینسنت» از متخصصان دانشگاه واترلو در کانادا و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: این بخش از عملکرد مغز به طور خاص حائز اهمیت است زیرا در مواقعی که تلاش می‌کنیم مغایر با تمایلات طبیعی‌مان رفتار کنیم یا هنگامی که محیط اطراف، ما را به انجام کاری وادار می‌سازد به این عملکرد مغزی وابسته هستیم.

در این بررسی پزشکان به بازببینی 60 مطالعه و مقایسه 9815 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 با 69 هزار و 254 فرد تحت کنترل سالم پرداخته و عملکرد آنان را در ارزیابی عملکردهای اجرایی بررسی کردند.

به گفته یکی دیگر از متخصصان این مطالعه به دلیل تاثیر سوء دیابت نوع 2 روی مغز، این بیماران نیاز بیشتری به کنترل عملکرد اجرایی مغز خود دارند.

تقریبا در سراسر جهان 600 میلیون انسان به دیابت نوع 2 مبتلا هستند که انتظار می‌رود تعداد آنان تا سال 2030 میلادی به 800 میلیون نفر افزایش یابد و به همین دلیل این بیماری یکی از بزرگترین نگرانی‌ها در حوزه سلامت عمومی جهانی در عصر مدرن است.

به گزارش خلیج تایمز، حرکت‌های آیروبیک و انجام تمرین‌های چالشی شناختی همچون یادگیری مطالب جدید و درست کردن پازل‌های سخت از جمله فعالیت‌هایی هستند که به حفظ سلامت مغز کمک می‌کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha