دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 138778

قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از شناسایی مناطق تولیدکننده گرد و غبار و نقشه فرسایش بادی خبر داد.

سلامت نیوزقائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از شناسایی مناطق تولیدکننده گرد و غبار و نقشه فرسایش بادی خبر داد.

ناصر مقدسی در گفت‌وگو با ایسنا ، افزود: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کلیه مناطق و عرصه های مستعد در تولید گردوغبار در کشور را شناسایی و نقشه‌های اجرایی را برای مقابله با آن تدوین کرده است.

وی ادامه داد: منطقه فکه، دشت آزادگان، شوشتر و دهلران با توجه به فقدان پوشش گیاهی و وضعیت خاک از مراکز تولید و انتشار گرد و غبار است.

قائم مقام سازمان جنگل ها با تاکید بر اینکه سازمان تمام تلاش خود را برای کنترل گردوغبار و تپه ماسه‌های خوزستان به کار خواهد گرفت، گفت: مالچ‌پاشی، نهال کاری، بذرکاری و ایجاد بادشکن در کنار انجام عملیات آبخیزداری و پخش سیلاب از اقدامات اولویت‌دار و کوتاه‌مدت سازمان برای مقابله با گرد و غبار است.

مقدسی با اشاره به اینکه ادارات استانی پیشانی فعالیت‌های سازمان در مناطق مختلف کشورند، افزود: گرد و غبار در منطقه جنوب غربی کشور عمدتا به دلیل خشکیدگی و نبود پوشش گیاهی مناسب بوده است اما وقتی پدیده‌ای در عرصه های طبیعی رخ می‌دهد، علل مختلفی در آن نقش دارد.

قائم مقام سازمان جنگل‌ها در پایان خاطرنشان کرد: مناطق مستعد تولید گرد و غبار در استان خوزستان را شناسایی و نقشه فرسایش بادی تهیه شده است و بر همین اساس نقشه‌های اجرایی تدوین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha