شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 13878

معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بورسیه 200 دانشجو و اعزام آنها به دانشگاههای خارج از کشور با تأکید بر اعزام در رشته های بین رشته ای در سال 87 خبر داد.

محمود ملاباشی در گفتگو با مهر افزود: اعزام دانشجوی بورسیه به خارج از کشور در سال 87 با تأکید بر اعزام در رشته های بین رشته ای صورت می گیرد. هر ساله در هر گروه آزمایشی چندین اولیت برای اعزام وجود دارد اما با افزایش رشته های بین رشته ای اعزام دانشجو به خارج از کشور نیز در این رشته ها بیشتر می شود.

وی افزود: به عنوان مثال در رشته اقتصاد دیگر دانشجویی برای اعزام به خارج بورسیه نمی کنیم اما در رشته اقتصاد مالی دانشجو اعزام می شود.

معاون دانشجویی وزارت علوم با اشاره به کشورهایی که در خصوص اعزام دانشجوی بورسیه برای وزارت علوم اولویت دارند، گفت: به جز کشورهای آمریکا، انگلیس و کانادا که ما دانشجویی برای این کشورها اعزام نمی کنیم هر کشور دیگری که بتواند رشته های اولویت دار را پذیرش کند و دانشگاههای آن از نظر وزارت علوم معتبر باشد برای اعزام دانشجو در اولویت است.

وی در خصوص تعداد بورسیه های خارج از کشور امسال به مهر گفت: بررسی پرونده های 200 نفر از دانشجویان برای اعزام در دستور کار است و تاریخ زمانی اعزام آنها را تا پایان آذر ماه تعیین کرده ایم.

ملاباشی با اشاره به تعداد بورسیه های داخل کشور گفت: ظرفیت بورس داخل برای سال جاری هزار نفر است که در صورتی که توانایی جذب بیشتری توسط دانشگاهها وجود داشته باشد وزارت علوم نیز برای این امر ممنوعیتی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha