دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 138780

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که پشت چراغ قرمز هوا 29 برابر بیشتر از سایر جاها آلوده تر است.

پشت چراغ قرمزها هوا 29 برابر آلوده تر است

سلامت نیوز: نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که پشت چراغ قرمز هوا 29 برابر بیشتر از سایر جاها آلوده تر است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شبکه خبری بی بی سی،این تحقیق نشان می دهد زمان توقف پشت چراغ قرمز تنها 2 درصد کل زمان رانندگی است، اما 25 درصد کل آلودگی را که سرنشینان در معرض آن قرار می گیرند تشکیل می دهد.

ترمز زدن برای ایستادن پشت چراغ قرمز و بعد حرکت از حالت متوقف بعد از سبز شدن چراغ، به علاوه فاصله نزدیک خودروها به یکدیگر باعث افزایش تولید آلاینده ها از خودرو می شود.

آلودگی هوا در بین 10 خطری که سلامت بشر را در سطح جهانی تهدید می کند قرار گرفته و سازمان بهداشت جهانی آلودگی هوا را با سالانه هفت میلیون مورد مرگ مرتبط می داند.

از این میان 3.7 میلیون مرگ به علت آلودگی هوای بیرون خانه و مابقی به علت آلودگی هوای داخل خانه ها جان خود را از دست می دهند.

مهمترین بیماری های ناشی از آلودگی هوا مانند سکته مغزی 40درصد، بیماری های عروق قلب (ایسکمیک) 40درصد، بیماری های انسدادی مزمن ریوی 11درصد، سرطان ریه 6درصد، عفونت های حاد تحتانی دستگاه تنفسی کودکان چهاردرصد است. 

سازمان بهداشت جهانی آلودگی هوا را مهمترین عامل محیطی مرگ در جهان دانسته و چهار شهر ایران را از جمله اهواز در میان 10 شهر آلوده جهان قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha