عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه دولت برای مقابله با ریزگردها باید برنامه مدون ارائه کند، گفت: محیط زیست درحل مشکل ریزگردها فرافکنی نکند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه دولت برای مقابله با ریزگردها باید برنامه مدون ارائه کند، گفت: محیط زیست درحل مشکل ریزگردها فرافکنی نکند. 

عبدالرضا مصری در گفت وگو با خانه ملت، درباره اظهارات رئیس سازمان محیط زیست مبنی بر حذف کامل اعتبارات مقابله با ریزگردها در کمیسیون تلفیق مجلس، گفت: نمایندگان مجلس مبلغ پیشنهاد شده ازسوی دولت در لایحه بودجه سال 94 برای مقابله با ریزگردها را افزایش یا کاهش نداده اما موضوع این است که تاکنون نمایندگان هیچ برنامه مدون و مشخصی از طرف محیط زیست چه در گذشته و چه درحال در خصوص ریزگردها دریافت نکرده اند.

نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هیچ زمانی در گام اول بودجه‌گذاری نمی‌شود که پس ازآن برنامه ارائه شود، مجلس سالیان بسیاری است که به محیط زیست برای مقابله با آلودگی هوا و ریزگردها بودجه داده  است، اما در خصوص پدیده ریزگردها تاکنون هیچ اقدام عملی انجام شده است.

وی افزود: بحران خوزستان تا ماه های آینده ممکن است به استان های دیگر کشور هم انتقال پیدا کند، هرچند که بارها ازسوی دولت ها و سازمان محیط زیست تاکیدشده که برنامه مقابله با ریزگردها بلندمدت است، اما همان برنامه بلند مدت هم تاکنون ارائه نشده و این معضل هر سال استان های بیشتری را درگیر می‌کند، بنابراین هیچ برنامه مشخصی برای مقابله با ریزگردها و حتی جلوگیری از خشک شدن تالاب‌ها ازسوی دولت طرح نشده است.

مصری با بیان اینکه دولت باید برنامه یا لایحه مشخص درخصوص مقابله باریزگردها ارائه کند، تصریح کرد: بحث اعتبار برای این مشکل مطرح نیست، باید برنامه ارائه شود تا بتوان برای آن اعتباردر نظرگرفت، باید مشخص شود مبلغ مورد نظر برای چه موضوعی صرف شده است، بنابراین اگر دولت لایحه مجزایی از بودجه به مجلس درخصوص مقابله با ریزگردها ارائه دهد، به طورقطع نمایندگان به آن لایحه رای خواهند داد.

عضوکمیسیون تلفیق مجلس، گفت: اینکه سازمان محیط زیست مدام مشکل مقابله با ریزگردها را متوجه فلان سازمان و نهاد می‌کند نوعی فرافکنی است، متاسفانه با وجود سازمان محیط زیست، دولت وزیر بهداشت و درمان را برای بررسی مشکل به استان خوزستان اعزام می کند، بنابراین این موضوع حکایت ازآن دارد که اگر دولت امیدی به سازمان محیط زیست داشت، هیچ گاه وزیربهداشت را به صحنه بحران اعزام نمی کرد.

لازم به ذکر است، رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در گفت و گویی تاکید کرده تعدادی از نمایندگان در کمیسیون تلفیق مجلس همه اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای مقابله با پدیده گرد وغبار در بودجه سال٩٤ را به‌ صورت کامل حذف کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha