سازمان جهانی بهداشت در گزارش امیدواركننده‌ای اعلام كرد كه نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری سرخك در سراسر جهان 74 درصد كاهش یافته است.

به گفته كارشناسان سازمان جهانی بهداشت؛ این كاهش طی هفت سال گذشته و در پی تلاشهای گسترده تمام كشورهای جهان در جهت ریشه كنی سرخك رخ داده است.

در این گزارش از تلاشهای مسوولان بویژه در كشورهای آفریقایی و برخی از كشورهای آسیب پذیرتر مانند افغانستان و پاكستان برای این پیشرفت چشمگیر قدردانی شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش این سازمان، نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری از سال 2000 تا 2007 حدود نیم میلیون مورد كاهش یافته به طوری كه از 750 هزار مورد در سال 2000 به 197 هزار مورد تلفات در سال 2007 تقلیل یافته است.

گفتنی است، دو سوم این كاهش در آفریقا صورت گرفته به طوری كه شمار تلفات جانی سرخك 89 درصد در همین دوره كمتر شده است. هم چنین آمارها نشان می‌دهد كه شمار تلفات در منطقه شرق مدیترانه شامل كشورهای افغانستان، پاكستان، سومالی و سودان در طول همین دوره، 90 درصد كاهش یافته و از 96 هزار مورد به 10 هزار مورد رسیده است.

بیشترین پیشرفت در این زمینه مربوط به منطقه جنوب شرق آسیا بوده كه به دلیل اجرای یك برنامه گسترده واكسیناسیون در كشور هند، این پیشرفت قابل ملاحظه حاصل شده است.

به گفته مسوولان، تنها در كشور هند دو سوم از مرگ و میر جهانی ناشی از این بیماری اتفاق می‌افتد. سرخك یك بیماری به شدت مسری است كه مهمترین نشانه‌های آن تب شدید و ظهور بثورات جلدی كوچك و قرمز رنگ بر روی پوست است كه می‌تواند از بین هر 1000 مورد ابتلا، جان یك بیمار را بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha