رییس اداره اورژانس بیمارستانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای نخستین بار و بطور ویژه، اعتباری برای اجرای طرح ملی بازسازی و توسعه یکصد اورژانس بیمارستانی در سال 94 در نظر گرفته شده است.

سلامت نیوز:  رییس اداره اورژانس بیمارستانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای نخستین بار و بطور ویژه، اعتباری برای اجرای طرح ملی بازسازی و توسعه یکصد اورژانس بیمارستانی در سال 94 در نظر گرفته شده است. 

دکتر «حسن واعظی» در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه بخش های اورژانس های بیمارستانی با اجرای طرح تحول سلامت با کثرت ورود بیماران و استقبال مردم به دلیل کاهش هزینه ها، مواجه شده اند، این طرح ملی از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت در این بخش ها اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: بازسازی و توسعه ساختار فیزیکی این بخش های اورژانس بیمارستانی با توجه به استانداردهای روز دنیا انجام شده و طی آن، اصلاح هتلینگ و تامین تجهیزات مورد نیاز صورت خواهد گرفت.

رییس اداره اورژانس بیمارستانی وزارت بهداشت یادآور شد: از سال 88، هر سال 16 اورژانس بیمارستانی در کشور برای بازسازی و توسعه نامزد می شوند اما امسال بودجه ویژه ای برای توسعه و بازسازی یکصد اورژانس بیمارستانی کشور در نظر گرفته شد.

واعظی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح، تمام بیمارستان های بزرگ و رفرال (بیمارستان های مرکز استان یا مرجع که بیماران از بیمارستان های کوچک و اطراف به آنها ارجاع داده می شوند) مانند بیمارستان های امام خمینی(ره)، فیروزگر و شهدای تجریش تهران مورد بازسازی و توسعه قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه بازسازی و توسعه اورژانس های بیمارستانی فرسوه و کوچک در اولویت قرار گرفته، ادامه داد: این طرح اغلب بیمارستانی هایی را که دارای پذیرش بیماران دچار تروما و تصادف هستند، دربرمی گیرد.

رییس اداره اورژانس بیمارستانی وزارت بهداشت گفت: اصلاح و بازسازی بیمارستان های کمتر از یکصد و 64 تخت نیز خارج از این طرح ملی و از محل بودجه جاری وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha