دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: 138809

یک متخصص پوست و مو عنوان کرد: برخلاف باور عمومی مردم کمبود کلسیم هیچ گونه ارتباطی با بیماری‌های ناخن ندارد بنابراین افراد مبتلا به ناخن قاشقی باید توجه داشته باشند به صورت خودسرانه کلسیم مصرف نکنند.

سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو عنوان کرد: برخلاف باور عمومی مردم کمبود کلسیم هیچ گونه ارتباطی با بیماری‌های ناخن ندارد بنابراین افراد مبتلا به ناخن قاشقی باید توجه داشته باشند به صورت خودسرانه کلسیم مصرف نکنند. 

دکتر خلیل صداقت پیشه در گفـ‌ت و‌گو با آنا درباه نشانه‌ها و نحوه درمان ناخن قاشقی گفت: ناخن قاشقی حالتی است که در آن ناخن فرد گود و فرو رفته می‌شود به گونه‌ای که سر ناخن به سمت بالا پیش می‌رود و موجب بروز بدشکلی‌هایی در ظاهر ناخن افراد می‌شود.

وی افزود: دلایل مختلفی از قبیل ژنتیک، وارد شدن ضربه، تماس مکرر با مواد شوینده و ....موجب بروز این عارضه می‌‌شوند اما کمبود آهن و کم‌خونی مهم‌ترین علت بروز ناخن قاشقی است.

این متخصص پوست و مو در ادامه تصریح کرد: زمانی که فردی با این مشکل به مراکز درمان مراجعه می‌کند پزشک با انجام تست‌های بالینی علت بیماری تشخیص می‌دهد. در صورت تایید علت فرورفتگی ناخن به دلیل کم‌خونی و فقر آهن، مکمل‌های آهن برای بیمار تجویز می‌شود.

وی افزود: بیماران باید توجه داشته باشند اگر پس از درمان مجدد شاهد علائم کم خونی و عوارض آن در ناخن شدند سریعا به پزشک مراجعه کنند.

به گفته صداقت پیشه؛ کودکان دارای ناخن‌های بسیار نرمی هستند بنابراین این نوع از فرورفتگی‌های ناخن در آنها بیشتر دیده می‌شود.

این متخصص پوست و مو در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: برخلاف باور عمومی مردم کمبود کلسیم هیچ گونه ارتباطی با بیماری‌های ناخن ندارد بنابراین افراد مبتلا به ناخن قاشقی باید توجه داشته باشند به صورت خودسرانه کلسیم مصرف نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha