عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در مناطق محروم پزشکان متخصصی که در حال فعالیت هستند به دلیل آنکه بومی نیستند تمام ذکر و فکرشان این است که تعهد خدمت‌شان در این مناطق تمام شود تا به زادگاه خود بازگردند، لذا تربیت پزشک بومی متخصص برای این مناطق ضروری است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در مناطق محروم پزشکان متخصصی که در حال فعالیت هستند به دلیل آنکه بومی نیستند تمام ذکر و فکرشان این است که تعهد خدمت‌شان در این مناطق تمام شود تا به زادگاه خود بازگردند، لذا تربیت پزشک بومی متخصص برای این مناطق ضروری است.

سیامک مره صدق در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه به تخصص‌های مختلف پزشکی برای همه مناطق کشور نیاز داریم، گفت: طبق قانون اساسی وظیفه دولت آموزش نیروی انسانی برای رفع  نیاز کشور است پس به تبعیت از این قانون باید اولویت مهم وزارت بهداشت تربیت نیروی پزشکی متخصص برای رفع نیازهای کشور باشد.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در سال‌های اول تخصص، پزشکان نیاز به کسب تجربه دارند لذا پزشکانی که تازه کار هستند در مناطق محروم دوره کسب تجربه خود را سپری می کنند و بعد از آن که تجربه کافی پیدا کردند به شهرهای دیگر منتقل می شوند.

وی افزود: پزشکان در اوایل فعالیت کاری خود در مناطق محروم چند سالی فعالیت می کنند و وقتی تجربه آنها در زمینه کاری  کامل تر شد و طرحشان به اتمام رسید به زادگاه خود یا تهران برمی گردند و همین امر باعث می شود همیشه از حیث تربیت پزشکان برای مناطق محروم، دچار مشکل باشیم.

مره صدق بارزترین مشکل در رابطه با کمبود پزشک در مناطق محروم را شانه خالی کردن پزشکان به انحای مختلف از زیر بار مسئولیت و فقدان تعهد کاری دانست و بیان کرد:  تنها راه حل این است که برای این مناطق افراد بومی با سهمیه خاص تربیت کنیم که بتوانند بعد از طی دوره مورد نظر با رضایت خاطر و فراغ بال در محل زندگی خود خدمت کنند.

 

زیرمیزی با اجرای طرح تحول سلامت به صفر رسیده است

نماینده مردم کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن طرح تحول نظام سلامت، گفت: یکی از موفق ترین طرح هایی که در دوره اخیر می توانیم نام ببریم طرح تحول نظام سلامت بوده که این طرح در زمینه بستری بیماران و جلوگیری از اتفاقات فاجعه آمیز پزشکی مانند پیشگیری از مرگ ومیر زنان حین زایمان و کودکان زیریک ماه، بهداشت خانواده و همچنین اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "خانوادهِ‌ها بیش از رنج مریض‌داری، رنج دیگری نداشته باشند" خیلی خوب و موفق عمل کرده است.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه طرح تحول سلامت موجب از بین رفتن پدیده شوم  زیرمیزی  شده است، گفت: زیرمیزی در این طرح به صفر رسیده یعنی در واقع با معضل شوم زیرمیزی که برخی مبلغ دریافتی آن در گذشته را بالای 90 درصد عنوان کرده بودند مقابله کرده و در این زمینه عملکرد مثبتی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه همزمان با بحث درمان نباید از بحث بهداشت و پیشگیری غافل شویم تصریح کرد:  بحث پیشگیری و درمان به ویژه در مورد بیماریهای واگیردار بسیار حائزاهمیت است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در زمینه مقابله و پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر به عزم ملی نیاز داریم، گفت: البته در زمینه پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر مثل انواع سرطان ها، تصلب شرایین و دیابت نیاز به یک عزم ملی داریم  که امید است با پیروی از منویات و دستورات مدبرانه مقام معظم رهبری و همکاری دولت این مشکل برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha