رییس کمیسیون بهداشت ،درمان و مجلس شورای اسلامی گفت :بیمارستانهای دولتی با دریافت بخشی از هزینه های درمانی از مردم به عنوان بنگاههای اقتصادی کوچک کسب درآمد می کنند که با اهداف برنامه چهارم توسعه مغایرت دارد.

دکتر سید شهاب الدین صدر در گفت و گو با ایرنا افزود: با اجرای طرح خودگردانی بیمارستانهای دولتی ، این بیمارستانها به شکل بنگاههای اقتصادی درآمدند که چالش های زیادی در ارایه خدمت به وجود آورده است .
وی اظهار داشت :اجرای این طرح یکی از علل مهم افزایش سهم مردم در پرداخت هزینه های درمانی به 60درصد است .
صدر ادامه داد: قبل از اجرای این طرح در سال 74بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی از مردم برای ارایه خدمات درمانی پول دریافت نمی کردند ولی با تبدیل شدن این بیمارستانها به بنگاههای کوچک اقتصادی امروز مردم علیرغم پرداخت پول باز هم نمی توانند خدمات را به خوبی دریافت کنند.
وی گفت :این در حالی است که 80درصد خدمات بستری در بیمارستانهای دولتی ارایه می شود از طرف دیگر اکنون مشاهده می شود برخی از دستگاههای دیگر برای اجرای این طرح ناموفق در حوزه های خود تلاش می کنند.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان تصریح کرد: با کشیدن شدن این طرح در مجلس نمایندگان و اعضای کمیسیون بهداشت سعی خواهند کرد تا راهکارهای مناسبی را در جهت ارایه خدمات درمانی بهتر با پرداخت هزینه های معقول از سوی مردم بیاندیشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha