سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
کد خبر: 138849

بیشتر ما تصور می‌کنیم سنگ‌ها در کلیه‌ها یا صفرا به وجود می‌آیند و وقتی می‌شنویم کسی دچار سنگ غدد بزاقی شده، تعجب می‌کنیم.

سلامت نیوز:بیشتر ما تصور می‌کنیم سنگ‌ها در کلیه‌ها یا صفرا به وجود می‌آیند و وقتی می‌شنویم کسی دچار سنگ غدد بزاقی شده، تعجب می‌کنیم.

 تعدادی غدد بزاقی فرعی در دهان و کام پخش شده‌اند، هر عاملی که باعث شود ترشح این غدد غلیظ‌تر شود یا در مسیر خروجی غدد اختلال ایجاد کند، باعث ایجاد سنگ می‌شود.نیازی نیست برای تشخیص بیماری‌های دهان روی صندلی دندانپزشک دراز بکشید و دهان تان را به اندازه پهنای صورت تان باز کنید.شما می‌توانید با بررسی زبان تان در آینه مشکلات مربوط به دهان تان را تشخیص دهید.

به گزارش «ایران» و به نقل از «منز هلث» بروز برجستگی‌های سفید و خاکستری روی مخاط دهان و زبان، به این معنا است که مجاری کوچک غدد بزاقی مسدود شده‌اند. به طوری که بزاق نمی‌تواند، تخلیه شود و این مشکل باعث تورم و درد می‌شود.

یکی از شایع‌ترین علل، مجرای مسدود «سنگ بزاقی» است. سنگ بزاقی از جنس کلسیم و شبیه به سنگ کلیه است. «مارک ووف» از دانشگاه دندانپزشکی نیویورک می‌گوید: اگر این برجستگی‌های سفید در مدت چند روز خود به خود از بین نرفت، یک وقت ملاقات با دندانپزشک بگیرید این برآمدگی ممکن است، نیاز به جراحی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha