سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
کد خبر: 138851

طلاق تجربه تلخی است که بر سلامت روحی و جسمی فرد تأثیر مخربی می گذارد.

طلاق چه اثرات بدی روی سلامت شما می گذارد؟

سلامت نیوز:طلاق تجربه تلخی است که بر سلامت روحی و جسمی فرد تأثیر مخربی می گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، نتایج بررسی ها نشان می دهد که طلاق از خواب گرفته تا قلب را متأثر می کند؛ اما با دانستن آثار سوء طلاق بر سلامت می توان تا حدودی از عوارض آن پیشگیری کرد.

*اضطراب: به طور معمول، پس از طلاق، میزان اضطراب افزایش می یابد.
تغییرات به وجود آمده از نظر وضعیت مالی، سرپرستی کودکان و احساس بلاتکلیفی می تواند روی رفتار فرد نیز تأثیر بگذارد.

* تغییر چشمگیر وزن: کاهش یا افزایش چشمگیر وزن حین یا پس از طلاق امری معمول است.

*سندروم متابولیک: این سندروم زمانی رخ می دهد که همزمان دچار چند بیماری خطرناک می شوید، از جمله فشارخون بالا، قندخون بالا، چربی اضافه دور شکم و کلسترول بالا.
این امر خطر بیماری قلبی، سکته و دیابت را افزایش می دهد. بررسی ها نشان می دهد، احتمال بروز این سندروم در زنان مطلقه نسبت به زنان دیگر بیشتر است.

*افسردگی: علت طلاق روی سلامت جسمی و روحی فرد تأثیر می گذارد.
به عنوان نمونه خیانت، باعث احساس افسردگی، ناامیدی و از دست دادن اعتماد به نفس می شود.

*بیماری قلبی عروقی:بررسی ها نشان می دهد، زنان و مردان میانسال پس از طلاق در معرض خطر بیماری قلبی عروقی قرار می گیرند. این خطر در زنان بیشتر است زیرا طلاق منجر به افزایش بیشتر التهاب در زنان می شود.

*بی خوابی:بی خوابی، اختلال در خواب و دیدن کابوس در افراد مطلقه شایع است بی خوابی در افراد افسرده شایع است و افسردگی مربوط به طلاق، یکی از علت های بی خوابی است.

*مشکلات مزمن سلامتی و مشکلات تحرکی:افسردگی و کم خوابی باعث می شود فرد اهمیت ورزش کردن و تغذیه سالم را نادیده بگیرد. همه این عادت های ناسالم منجر به بیماری های جدی می شود. بررسی ها نشان می دهد افرادی که جدایی را تجربه کرده اند، ۲۰ درصد بیشتر از دیگران با بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، دیابت و سرطان رو به رو می شوند و ۲۳ درصد نیز با محدودیت حرکتی مانند مشکل در بالا رفتن از پله ها یا راه رفتن مواجه می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha