عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به ادعای معاون کل وزارت بهداشت که مدعی است پرداختی پرستاران 70 درصد افزایش یافته، گفت: این ادعا درست نیست و اختلاف پرداختی پزشک و پرستار همچنان زیاد است.

مشکلات پرستاران را نمی بینند/خلع سلاح سازمان نظام پرستاری

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به ادعای معاون کل وزارت بهداشت که مدعی است پرداختی پرستاران 70 درصد افزایش یافته، گفت: این ادعا درست نیست و اختلاف پرداختی پزشک و پرستار همچنان زیاد است.

محمد شریفی مقدم در گفتگو با مهر، اظهارداشت: دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد که کارانه پرداختی به پرستاران 70 درصد افزایش یافته است، اما واقعیت این طور نیست. زیرا، در قیاس با رشد 40 درصدی کارانه پزشکان، می توان گفت که اختلاف پرداختی پزشک و پرستار در این دوره بیشتر از قبل شده است.

وی توضیح داد: میانگین کارانه پرداختی پرستاران 200 هزار تومان بوده که با 70 درصد افزایش به 340 هزار تومان رسیده است. در حالی که کارانه پرداختی برخی پزشکان 50 میلیون است که با 40 درصد افزایش به 70 میلیون رسیده است.

دبیرکل خانه پرستار تاکید کرد: متاسفانه منابع مالی اجرای طرح تحول سلامت، به سمت گروه خاصی سوق داده شده و همین مسئله باعث گردیده تا اختلاف پرداختی پزشکان و پرستاران، افزایش یابد.

شریفی مقدم با انتقاد از پنهان ماندن مشکلات اساسی جامعه پرستاری، گفت: وزیر بهداشت، با انتصاب رئیس کل سازمان نظام پرستاری به عنوان معاون پرستاری وزارت بهداشت، سازمان نظام پرستاری را خلع سلاح کرده است و مسئولین این سازمان نه تنها دفاعی از پرستاران ندارند، بلکه ترمزی برای حرکت پرستاری شده اند.

وی افزود: متاسفانه به رغم پیگیری های مطالبات به حق جامعه پرستاری، اما صدای پرستاران شنیده نمی شود. در حالی که ما انتظار داریم، فضای واقعی جامعه پرستاری را ببینند.

شریفی مقدم با اعلام اینکه در آستانه روز پرستار قرار داریم، گفت: در حالی که موجی از نارضایتی و بی انگیزگی در بین پرستاران مشاهده می شود، وزارت بهداشت با ابلاغ دستورالعمل 12 ماده ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی، از آنها خواسته که مراسم روز پرستار با شکوه تر از سال های قبل برگزار شود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری با انتقاد شدید از سیستم پزشک سالاری حاکم بر وزارت بهداشت، تاکید کرد: بارها و از کانال های مختلف، مشکلات جامعه پرستاری را به گوش رئیس جمهور رسانده ایم اما هنوز توجهی به خواسته های جامعه پرستاری نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امین ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    8 1
    اقای نسبتا محترم .اصلا نمیخوام وارد شرح وظایف پرستاری و مقایسه اون با پزشک بشم.اصلا نمیخوام تفاوت 4 سال و 12 سال رو برات بگم.اصلا نمیخوام تفاوت استعداد و هوش رو در این دو قشر برات بگم.قیاس مع الفارق در هر حالتی هست که بهش نگاه بکنی. فقط نمیدونم چرا هی داری پزشک رو با پرستار مقایسه میکنی.اصلا قابل مقایسه نیست. قبول حقوق شما کمه ولی برای زیاد شدنش هی نگو چرا پزشک اینقدر میگره پس ما چی؟!برو حقوقتو زیاد کن .ما حق شمارو نخوردیم دست ما نیست.
  • پرستار ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    3 6
    و مکرو مکرالله… جناب نخبه بزرگ قصد دارند که وانمود کنند همه چی گل و بلبله!و البته معاونینشون!تا کی? تا کجا?شنیدن صدای مظلوم برای انان لرزه برانگیز است!با توکل بر خدا و استعانت از بانوی صبر،بالاخره صدای ما گوش فلک را کر خواهد کرد!
  • پرستاراتاق عمل خصوصی ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    3 6
    تشکر از اقای شریفی مقدم که درد پرستاری را فریاد میزند
  • nurse 3 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    2 6
    انقد تو رو خدا نگین کارانه!!! کلا 150 تومن کارانه زیاد شده تازه به خیلی ها هم هنوز داده نشده !! بابا آخه کجای دنیا پرستار کار میکنه و پزشک میزاره جیبش!؟ به خدا این سیاست غلط باعث میشه این دو گروه مقابل هم قرار بگیرن چون دیگه صبر پرستارا هم اندازه ای داره!! حرف پرستارا اجرای قانون هستش وگرنه کسی از گرفتن کارانه پزشکآن کاری نداره از جیب ما که پرداخت نمیشه!! پشت این قضیه چیزی نیست جز یک سیاست غلط پزشک سالاری!! قطعا با ورود نسل جوان پرستاری به بالین دیگر اجازه نخواهند داد این داستان ادامه پیدا کند!