معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به همراه مسوولانی از چند وزارتخانه، صبح روز سه شنبه وارد اهواز شد و در فرودگاه این شهر مورد استقبال استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان محلی قرار گرفت.

سلامت نیوز: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به همراه مسوولانی از چند وزارتخانه، صبح روز سه شنبه وارد اهواز شد و در فرودگاه این شهر مورد استقبال استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان محلی قرار گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا دکتر معصومه ابتکار در بدو ورود به اهواز ، در فرودگاه این شهر، هدف از سفر یک روزه به خوزستان را بررسی راهکارهای اجرایی مصوبات هیات دولت برای مقابله با پدیده گرد و غبار ذکر کرد.

وی گفت: در این سفر همچنین از برخی از کانون های گرد و غبار، در پرواز هوایی دیدن می شود.

در این سفر معاونان و یا نمایندگانی از وزراتخانه های نفت، نیرو، جهاد کشاورزی، راه وشهرسازی، و سازمان های جنگل ها و مراتع ، و هواشناسی، خانم ابتکار را همراهی می کنند.

سخنرانی در دانشگاه شهید چمران اهواز و نشست خبری با رسانه های گروهی، از دیگر برنامه های سفر رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.

منشاء پدیده ریزگردها یا گرد و غبار داخلی و خارجی ریشه در خشکسالی های متوالی در کشور و منطقه، خشکاندن مرداب ها در عراق توسط صدام و بهره برداری بی رویه از منابع آبی است که از نگاه کارشناسان حل آن چند سال زمان نیاز دارد.

در 20 روز گذشته خوزستان به طور متناوب با پدیده گرد و غبار غلیظ تا 66 برابر حد مجاز روبه رو بوده و زندگی عادی مردم این استان را با مشکلاتی روبه رو کرده است.

در نشست روز یکشنبه هفته جاری هیات دولت موضوع گردو غبارهفته های گذشته خوزستان بررسی و ضمن ارائه راهکارهایی مصوباتی نیز در این خصوص انجام شد.

گردو غبار اخیر در خوزستان که در شهرستان های اهواز و ماهشهر به بیش از 10 هزار میکروگرم بر متر مکعب رسید موجب تعطیلی مدارس و ادارات 12 شهرستان شده و تعدادی از مردم استان را نیز به دلیل عارضه تنفسی راهی بیمارستان ها کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha