سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 138878

"آش آبغوره" که از نخود خیس کرده که همراه با ماش, برنج و جو پوست کنده و سبزی فراوان از جمله گشنیز و چغندر تهیه شده است و با اضافه کردن آبغوره مصرف میشود,کبد و دستگاه گوارش را پاکسازی میکند.

غذاهایی که به سلامت کبد کمک میکند

سلامت نیوز:  "آش آبغوره" که از نخود خیس کرده که همراه با ماش, برنج و جو پوست کنده و سبزی فراوان از جمله گشنیز و چغندر تهیه شده است و با اضافه کردن آبغوره مصرف میشود,کبد و دستگاه گوارش را پاکسازی میکند.  

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, تغذیه در حفظ سلامتی و درمان بیماریها اهمیت دارد افراد سعی کنند که از غذاهای معتدل استفاده کنند و در صورت ناپرهیزی و استفاده از غذاهای نامناسب بهتر است که در اسرع وقت با استفاده از اغذیهای با کیفیت متضاد این عدم تعادل را جبران کنند.

خواص انواع آش

محسن ناصری متخصص طب سنتی در این باره معتقد است: از غذاهای سنتی ایران آش است که انواع و اقسام مختلف دارد که پخت و عمل آوری صحیح و جا افتادن آن احتیاج به دانش و حوصله کافی دارد و به همین علت آشپز را "آش"پز گفتهاند, زیرا شغل مهم و ارزشمندی است.

"آش رشته" دارای طبع سرد است که هضم آن مشکل بوده و تحمل آن برای معده ضعیف سخت است و موجب بروز نفخ و سوءهاضمه میشود.

"آش برنج" هضمش آسان است و اکثر افراد میتوانند از آن استفاده کنند.

"آش جو" برای افراد گرم مزاج به خصوص همراه با گشنیز و چغندر غذایی مناسب است.

"شوربا" آشی است که در آن حبوبات و ادویههای گرم و گوشت وجود دارد و غذای کاملی است که متاسفانه رو به فراموشی میرود.

"آش آبغوره" که از نخود خیس کرده که همراه با ماش, برنج و جو پوست کنده و سبزی فراوان از جمله گشنیز و چغندر تهیه شده است و با اضافه کردن آبغوره مصرف میشود,کبد و دستگاه گوارش را پاکسازی میکند و برای افرادی که دچار بیماری تخمه یا سوءهاضمه هستند, مفید است.

از این آش میتوان هفتهای یک بار استفاده کرد و سلامت خود را بیمه میکند. بهتر است که این آش همراه با نان مصرف نشود و برای جلوگیری از نفخ ناشی از خوردن آن لازم است کمی پودر ریزه یا زنیان یا رازیانه یا آویشن یا گلپر ریخته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha