سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از افزایش بیماری های روانی در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: بسیاری از بیماران روحی و روانی نیاز به حمایت های بیمه ای دارند اما متاسفانه هیچ حمایتی از این افراد نمی شود.

سلامت نیوز:  عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از افزایش بیماری های روانی در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: بسیاری از بیماران روحی و روانی نیاز به حمایت های بیمه ای دارند اما متاسفانه هیچ حمایتی از این افراد نمی شود. 

عابد فتاحی در گفت و گو با پانا، با اشاره به افزایش بیماری های روانی در کشور اظهار داشت: معتقدیم در ایام گذشته به ویژه سال های اخیر تعداد بیماران جسمی و روحی در کشور افزایش پیدا کرده که علت ها و مسایل مختلفی دارد. آیا تا به حال پرسیده ایم که چرا مردم انقدر دارو مصرف کنند و یا در بیمارستان های روانی تخت های بیماران با کمبود مواجه شده اند؟

عضو کمیسیون بهداشت مجلس همچنین با اشاره به معضلاتی که بیماری روانی در سطح جامعه ایجاد می کند نیز گفت: در این رابطه افسردگی، معضلات اجتماعی ناشی از مسایل اقتصادی، عدم ازدواج، عدم نشاط در بین جامعه، بیکاری و پارازیت ها بیشترین تأثیر را بر سلامت روان مردم دارد.

وی با تأکید بر بر حمایت های گسترده بیمه ای از بیماران روحی و روانی گفت: بسیاری از بیماران روحی و روانی نیاز به حمایت های بیمه ای دارند اما متاسفانه هیچ حمایتی از این افراد نمی شود.

این نماینده مجلس درباره نگرانی کمیسیون بهداشت برای افزایش برخی بیماری ها گفت: ما در کمیسیون بهداشت بارها درباره افزایش برخی سرطان ها مانند سرطان معده، روده و سایر انواع این بیماری مباحثی را مطرح و ابراز نگرانی کردیم. همچنین درباره استفاده بیش از حد از سموم و کودهای شیمایی و آسیبی که می تواند به مردم برساند نیز مباحثی را ارائه کرده ایم.

وی افزود: متاسفانه نظارت و کنترل بر مواد غذایی بسیار ضعیف است که این موجب می شود علاوه بر تهدید سلامتی مردم، بی اعتمادی هم نسبت به استفاده از مواد غذایی رواج پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha