معصومه ابتکار در واکنش گفت: مطمئن هستم نمایندگان مجلس با درایتی که دارند در مقابله با پدیده گرد و غبار کمک خواهند کرد.

سلامت نیوز: معصومه ابتکار در واکنش گفت: مطمئن هستم نمایندگان مجلس با درایتی که دارند در مقابله با پدیده گرد و غبار کمک خواهند کرد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه «قطعا ماسک زدن برخی از نمایندگان در صحن مجلس نشان دهنده اراده برای حل معضل ریزگردها است»، خواستار اقدام مجلس برای بازگرداندن اعتبار در نظر گرفته توسط دولت در بودجه سال 94 برای مقابله با ریزگردها شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرهیختگان آنلاین(FDN.ir)، یکشنبه - 27 - بهمن - تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ماسک وارد صحن علنی مجلس شدند.

معصومه ابتکار در واکنش گفت: مطمئن هستم نمایندگان مجلس با درایتی که دارند در مقابله با پدیده گرد و غبار کمک خواهند کرد.

وی با اشاره به حذف ردیف بودجه اعتباری مقابله با ریزگردها، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا اعتبارات مقابله با ریزگردها را دوباره در بودجه سال 94 اختصاص دهند.

ابتکار افزود: از نمایندگانی که دغدغه مقابله با گرد و غبار را دارند درخواست می کنم مجددا ردیف اعتباری مقابله با پدیده گرد و غبار را در بودجه 94 لحاظ کنند.

ردیف اعتباری مقابله با پدیده گرد و غبار از بودجه اعتباری سال 94 کشور حذف شده است.

معاون رییس جمهوری گفت: این ردیف اعتباری که برای مقابله و پایش گرد و غبار تخصیص یافته بود از اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست حذف شد با این حساب این سازمان نمی تواند به وظایف خود در این زمینه رسیدگی کند.

پدیده گرد و غبار دو هفته ای است استان های جنوبی و غربی کشور به ویژه خوزستان را درگیر و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است، در برخی از روزها میزان گرد و غبار تا 66 برابر حد استاندارد نیز افزایش یافته است.

مقام معظم رهبری نیز بر پیگیری موضوع تاکید کردند، بر این اساس جلسات متعددی با حضور نمایندگان سازمان ها و وزارتخانه های مرتبط با این پدیده برگزار شد که بعد از جمع بندی گزارش ها، یکشنبه ( 26 بهمن ) بسته اجرایی مقابله با ریزگردها در اهواز به تصویب هیات دولت رسید.

معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست امروز - سه شنبه ( 28 بهمن ) به همراه معاونان پنج وزارتخانه و سازمان های مرتبط با پدیده گرد و غبار به خوزستان سفر کرده است و بسته اجرایی مقابله با ریزگردها را ارایه خواهد داد.

همچنین سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز 22 بهمن به خوزستان سفر کرد و در جمع اهالی استان حاضر شد و با سرکشی به بیمارستان ها از نزدیک وضعیت خدمات رسانی به مراجعه کنندگان و نحوه توزیع ماسک ها بررسی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha