سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 138907

یک فوق تخصص قرنیه و گلوکوم گفت: قرمز شدن چشم یک نشانه است که می‌تواند بیانگر یک بیماری ساده و یا بسیار خطرناک باشد بنابراین نباید هر قرمزی چشم را ساده گرفت.

سلامت نیوز: یک فوق تخصص قرنیه و گلوکوم گفت: قرمز شدن چشم یک نشانه است که می‌تواند بیانگر یک بیماری ساده و یا بسیار خطرناک باشد بنابراین نباید هر قرمزی چشم را ساده گرفت. 

دکتر رضا زارعی در گفت‌و‌گو با آنا درباره خطرات احتمالی درمان خودسرانه قرمزی چشم گفت: وقتی چشم قرمز می‌شود نشان دهنده این است که عاملی موجب بروز این عارضه شده است. قرمزی چشم ممکن است نشانه یک بیماری بسیار ساده مانند عفونت ملتحمه باشد یا نشانه بیماری‌های خطرناک مانند آب سیاه حاد و یا التهاب داخل چشم باشد.

وی با تاکید براینکه به محض قرمز شدن چشم، افراد باید به پزشک مراجعه کنند افزود: مهم‌ترین نشانه عفونت ملتحمه، قرمزی چشم است که این عفونت می‌تواند ویروسی، میکروبی و به ندرت قارچی باشد. عفونت ملتحمه به دنبال سرماخوردگی و یا تماس با فرد مبتلا در افراد ایجاد می‌شود بنابراین افراد برای تشخیص علت این علامت باید به محض قرمز شدن چشم به پزشک مراجعه کنند.

این فوق تخصص قرنیه و گلوکوم در ادامه شایع‌ترین علامت التهاب داخلی چشم را قرمزی چشم دانست و عنوان کرد: عفونت داخل چشمی چه در قسمت خلفی و یا قدامی چشم می‌تواند منجر به التهاب داخل چشم شود که با علائم شایعی مانند قرمزی چشم، کاهش بینایی و درد همراه است. منشا این بیماری، عفونت داخل چشمی یا بیماری‌های دیگر مانند بیماری‌های مفاصل، روده و ... در سایر قسمت‌های بدن است که می‌تواند نشانه‌های آن در چشم بروز کرده باشد.

زارعی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: آب سیاه حاد یا گلوکوم حاد زاویه بسته چشم نیز می‌تواند با قرمزی چشم خود را نشان دهد که نیاز به انجام درمان‌های بسیار سریع و اورژانسی دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید براینکه هر قرمزی چشم را نباید ساده پنداشت گفت: اگر افراد به موقع و به محض قرمز شدن چشم به پزشک مراجعه کنند می‌توان با تشخیص صحیح به بهبود بیماری کمک کرد اما در صورت تاخیر در مراجعه، انجام درمان‌های خودسرانه و ساده پنداشتن قرمزی چشم بیماری‌های وخامت می‌یابند که در برخی مواقع موجب از دست رفتن بینایی افراد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha