سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 138909

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به تشریح ویژگی‌های یک نمک مناسب برای مصرف روزانه افراد پرداخت.

سلامت نیوز: مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به تشریح ویژگی‌های یک نمک مناسب برای مصرف روزانه افراد پرداخت. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر حسن براتی‌زاده با بیان اینکه در هنگام خرید نمک بر درج عبارت «نمک یددار تصفیه شده» بر روی بسته بندی باید دقت شود، گفت: نمک تصفیه نمکی است که ناخالصی‌های نامحلول مانند فلزات سنگین و همچنین ناخالصی‌های محلول ماننده آهک، شن و ماسه طی فرآیندی درکارخانه حذف شده است.

وی افزود: نگهداری و ذخیره کردن نمک ید‌دار به مدت طولانی (بیش از یکسال) موجب از دست رفتن بخشی از ید آن می‌شود، برای حفظ ید باید نمک را دور از نور و رطوبت و درظرف در بسته پلاستیکی، چوبی، سفالی و یا شیشه‌های رنگی و تیره نگهداری کرد و جهت اضافه کردن آن به غذا در زمان طبخ، نمک را در انتهای پخت اضافه کرد تا ید آن در حداکثر مقدار حفظ شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه همواره به تاریخ مصرف نمک و وجود پروانه ساخت از وزارت بهداشت بر روی بسته بندی باید توجه شود، افزود: مصرف نمک تصفیه نشده به علت داشتن ناخالصی در افرادی که سابقه بیماری‌های گوارشی، کلیوی و کبدی دارند و حتی مصرف مداوم آن در افراد سالم منجر به بروز ناراحتی‌های گوارشی، کلیوی، کبدی و حتی کاهش جذب آهن در بدن می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha