معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی جمهوری اسلامی ایران گفت: گوشتی كه زائران ایرانی در عربستان استفاده می‌كنند، سالم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهدی خلج در نشست خبری در بعثه مقام معظم رهبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه سازمان حج و زیارت برای اینكه از گوشت مصرفی زائران خود در عربستان اطمینان حاصل كنند، هماهنگی با سازمان دامپزشكی كشور كرده است، گفت: نماینده ای از سازمان دامپزشكی بر روی گوشت های مصرفی زائران در عربستان نظارت می‌كند.
وی با بیان اینكه وظیفه ما نظارت بر گوشت‌های به دست‌آمده در كشتارگاه‌ها است، گفت: در ابتدا كه كشتارگاه‌های عربستان را بررسی كردیم از وضعیت مناسبی برخوردار نبودند ولی با اعمال نظر، فعالیت‌هایشان را درست انجام دادند.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه گوشت‌های كه ما در عربستان استفاده می كنیم از كشور استرالیا وارد می شود، گفت: كشور استرالیا یكی از كشورهای ممتاز در زمینه دام در سطح جهان است.
خلج اظهار داشت: ما بر روی دام‌ها قبل از ذبح نظارت می‌كنیم تا فعالیت‌ها درست انجام شود و مشكلی ایجاد نشود.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: باید تعدادی دامپزشك مجرب از ایران بیاوریم تا بر روی فعالیت های كشتار و غیره نظارت كنند.
خلج با اشاره به اینكه در ایران 180 كشتارگاه صنعتی طیور وجود دارد و 90 درصد آنها از استاندارهای بین المللی برخوردار هستند، ادامه داد: 45 كشتارگاه صنعتی دام وجود دارد و البته تعدادی هم در حال اضافه شدن است.
وی یادآور شد: ما می‌توانیم از ایران تمام گوشت مصرفی زائران خود را به عربستان منتقل كنیم و مشكلی هم در این زمینه نداریم.
وی با اشاره به اینكه در روز عید قربان از كشورهای آفریقایی نیز دام در عربستان ذبح می‌شود، گفت: امسال نیز همانند سال های قبل گوشت ذبح شده در این ایام وارد ایران نخواهد شد.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی جمهوری اسلامی ایران تصریح كرد: ما آمادگی داریم كه 100 هزار راس گوسفند نیز برای روز عید قربان وارد عربستان كنیم.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان كرد: مشكلی برای قربانی زائران برای روز عید وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha