سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: 138926

دانش آموخته دانشگاه توکیو ژاپن در رشته «دنتال بایو متریال» و عضو هیات علمی گروه مواد دندانی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به ساخت «ژل درمانگر آفت دهان» شد.

سلامت نیوز: دانش آموخته دانشگاه توکیو ژاپن در رشته «دنتال بایو متریال» و عضو هیات علمی گروه مواد دندانی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به ساخت «ژل درمانگر آفت دهان» شد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر فرهاد شفیعی درباره این ژل گفت: این ژل برای نخستین بار در دنیا ساخته شده و مراحل ثبت اختراع آن در سال 2011 میلادی در ایالات متحده آمریکا آغاز و در ایران در سال 1391 شمسی ثبت و پس از آن، اقدامات برای تولید انبوه آن در مرکز رشد تجهیزات و زیست مواد دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شد.

وی ادامه داد: مراحل تولید انبوه این ژل در سال 92 آغاز و از بهمن سال جاری نیز تولید آن وارد فاز تجاری سازی و با شرکت‌های پخش قرارداد بسته شده و «آفتین ژل» در تمام داروخانه‌های کشور به صورت انبوه پخش شده است تا در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مجوز صادرات «آفتین ژل» به کشورهای همسایه نیز گرفته شده است تا بتوانیم کمک شایانی به مردم در نقاط مختلف کشور و خارج از کشور کرده باشیم.

شفیعی در ادامه یادآور شد: این ژل فقط در 20 ثانیه و فقط با یک بار استفاده، آفت را در هر مرحله‌ای از رشد و یا قبل از آن که باشد متوقف می‌سازد و تاثیرات بهبودی آن را می‌توان مشاهده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تولید انبوه محصول دانش بنیان ژل درمانگر آفت دهان موسوم به «آفتین ژل» و تجاری سازی آن در مرکز رشد تجهیزات و مواد دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای نخستین بار در ایران انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha