مشاور فنی دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت توانمندسازی ارائه کنندگان خدمات در خصوص بستر خدمتی ناباروری را از دیگر رویکردهای برنامه ناباروری وزارت بهداشت دانست و گفت: دو میلیون و 300 هزار زوج توان دریافت خدمات درمانی بدلیل مشکلات اقتصادی ندارند.

سلامت نیوزمشاور فنی دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت توانمندسازی ارائه کنندگان خدمات در خصوص بستر خدمتی ناباروری را از دیگر رویکردهای برنامه ناباروری وزارت بهداشت دانست و گفت: دو میلیون و 300 هزار زوج توان دریافت خدمات درمانی بدلیل مشکلات اقتصادی ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر محمد اسلامی در همایش " تبیین سیاست های کلی جمعیتی در راستای افزایش نرخ باروری کلی مبتنی بر سلامت مادر و کودک" که در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای نرخ باروری کلی باید با ارتقای سلامت مادر و کودک همراه باشد و در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب نیز بر ارتقای سلامت، پویایی، بالندگی و جوانی با افزایش نرخ باروری بیش از حد جایگزین مطرح شده است.

وی بهبود استاندارد آموزش ها هنگام ازدواج، تداوم خدمات پس از عقد، افزایش مدت آموزش، محتوا و کیفیت را از خدمات آموزش برای پایداری خانواده عنوان کرد و گفت: ارتقای آگاهی، نگرش و عملکرد جامعه در زمینه عوامل مستعدکننده ناباروری، احصای عوامل مستعدکننده ناباروری از جمله عوامل محیطی و همکاری برای مداخلات لازم با کمک دستگاههای ذیربط، تدوین استانداردهای خدمات پیشگیری و غربالگری ناباروری از رویکردهای برنامه ناباروری وزارت بهداشت است.

اسلامی توانمندسازی ارائه کنندگان خدمات در خصوص بستر خدمتی ناباروری را از دیگر رویکردهای برنامه ناباروری وزارت بهداشت دانست و گفت: دو میلیون و 300 هزار زوج توان دریافت خدمات درمانی بدلیل مشکلات اقتصادی ندارند.

وی با بیان اینکه 150 تا 350 هزار مورد سقط القایی در سال صورت می گیرد گفت: افسردگی، اندوه، گوشه گیری، عذاب وجدان، عفونت و ناباروری از پیامدهای سقط است.

مشاور فنی دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: تشویق فرزندآوری برنامه‌ریزی شده و بر اساس موازین سلامت، آگاهی از تمایلات باروری خانواده‌ها و مروری بر سوابق سلامت باروری آنها و شناسایی خانواده‌هایی که واجد شرایط باروری هستند باید مورد توجه قرار گیرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha