سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به اینکه ۷۰درصد کارگران زیرخط فقر هستند گفت: ١٩هزارو٩٧٤نفر سال گذشته در اثر حوادث ناشی از کار جان باختند که این مساله ناشی از خستگی مداوم در چند‌شیفت کاری به دلیل دستمزد نامناسب است.

سلامت نیوز:  دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به اینکه ۷۰درصد کارگران زیرخط فقر هستند گفت: ١٩هزارو٩٧٤نفر سال گذشته در اثر حوادث ناشی از کار جان باختند که این مساله ناشی از خستگی مداوم در چند‌شیفت کاری به دلیل دستمزد نامناسب است.

رحمت‌الله پور‌موسی درباره حفظ قدرت خرید فعلی کارگران گفت: دغدغه اصلی کارگران تامین معیشت روزمره آنهاست. در حال حاضر بسیاری از کارگران توان خرید کالاهای معمول برای زندگی را ندارند و بعضا‌ بسیاری از کالاها برای آنها کالای لوکس تلقی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، دبیرکل کانون‌ عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه کمتر کارگری است که بدون دغدغه و شغل دوم بتواند امرار معاش کند، افزود: عمده هزینه کارگران بهداشت و بحث مسکن آنهاست که بیش از ٥٠درصد حقوق آنها را به خود اختصاص می‌دهد. پورموسی با اشاره به اینکه دولت موافق افزایش قدرت خرید کارگران است اظهار کرد: هرساله حقوق کارگران و کارمندان در یک راستا و تقریبا شبیه به‌هم افزایش یافته است. اما با توجه به اینکه قدرت خرید کارگران حدود ٧٣درصد افت داشته است، انتظار این است که امسال حقوق کارگران با توجه به تبصره دوم ماده ٤١ قانون کار تعیین شود. به گفته پور‌موسی واقعیت‌های زندگی کارگران چیزی نیست که از سوی مسوولان بیان می‌شود.

مسوولان تورم را ١٤ درصد یا ١٧درصد اعلام می‌کنند اما آنچه در زندگی کارگران واقعیت دارد مشکلاتی فراتر از این میزان است. وی با تاکید بر اینکه کارگران به دنبال میزان مشخصی در افزایش دستمزد نیستند گفت: از نمایندگان کارفرمایان تقاضا داریم حداقل معیشت خانوار چهارنفره کارگری را برای دستمزد ٩٤ لحاظ کنند. دستمزد کارگران باید با توجه به افزایش قیمت‌ها در سال آینده تعیین شود. دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه بیش از ٧٠درصد از کارگران زیر‌خط فقر هستند افزود: کمبود دستمزد کارگران تبعات نامطلوبی برای جامعه دارد.

هزارو٩٩٤نفر سال گذشته در اثر حوادث ناشی از کار جان باختند. اگر بخواهیم علت را ریشه‌یابی کنیم، یکی از عواملی که باعث بروز مشکل برای کارگران می‌شود خستگی ناشی از کار زیاد است. علت اینکه کارگران در چند شیفت فعالیت می‌کنند، عدم ‌همخوانی درآمد و هزینه‌هاست. پورموسی با اشاره به اینکه از دیگر تبعات دستمزد پایین در کشور افزایش نرخ بیکاری است، بیان کرد: درحال‌حاضر با توجه به اینکه درآمدها پاسخگوی نیازهای خانوار کارگری نیست، تعداد زیادی از کارگران در شغل دوم و سوم مشغول کار هستند و همین مساله باعث می‌شود فرصت‌های شغلی که باید در دست جوانان باشد به دلیل پایین‌بودن نرخ دستمزد توسط افراد شاغل پُر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha