چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 138973

معمولا جوش صورت باعث ناراحتی فرد می شود این در حالی است که معمولا هیچ کس نمی تواند مکان دقیق جوش بعدی خود را پیش بینی کند اما خوشبختانه، راهکارهایی برای پایان دادن به این چرخه معیوب و ناراحت کننده وجود دارد. اما قبل از آن باید علت ایجاد آن را بدانیم.

علت بروز مکرر جوش در جای قبلی

سلامت نیوز:معمولا جوش صورت باعث ناراحتی فرد می شود این در حالی است که معمولا هیچ کس نمی تواند مکان دقیق جوش بعدی خود را پیش بینی کند اما خوشبختانه، راهکارهایی برای پایان دادن به این چرخه معیوب و ناراحت کننده وجود دارد. اما قبل از آن باید علت ایجاد آن را بدانیم.


این جوش ها شاید کیست باشد؛جوش های زیرپوستی، ورم می کند اما هرگز بالا نمی آید و هر بار در همان مکان قبلی ظاهر می شود. این مشکل زمانی رخ می دهد که منافذ متعدد می شود و باعث می شود روغن طبیعی پوست راه خود به سطح پوست را تغییر دهد. موقعی که این اتفاق رخ می دهد، کیسه روغن زیر پوست شکل بادکنکی پیدا می کند.
راه حل:از آن جا که آکنه های کیستی ساختار پوست را تغییر می دهد، راهی برای در آوردن آن وجود ندارد. از این رو باید منتظر شد تا خودش برطرف شود یا این که متخصص پوست آن را در بیاورد. احتمال دارد پزشک کورتیزول تجویز کند.
ترکاندن جوش سرسفید می تواند واکنش عکس نشان دهد؛با فشار دادن جوش های سفید احتمال دارد جوش به طور کامل تخلیه نشود، در این شرایط محل جوش دوباره ملتهب می شود. این آزردگی باعث بروز جوش دیگر در کنار جوش قبلی می شود.


راه حل:برای پیشگیری از مسدود شدن مجدد منفذ، با نظر پزشک از اسیدسالیسیلیک برای خارج کردن چربی اضافه و خالی نگه داشتن آن استفاده کنید. می توانید از پروکسیدبنزویل برای از بین بردن باکتری پوست که آکنه ایجاد می کند، استفاده کنید.
عادت های ناسالم؛قرار دادن دست ها روی صورت هنگام مطالعه یا در زمان استرس باعث می شود محل قبلی دوباره جوش بزند. لمس کردن بخشی از صورت به طور مکرر می تواند کثیفی و چربی را در منفذها فرو ببرد و منجر به جوش شود.
راه حل:علاوه بر ترک عادت گذاشتن دست ها روی صورت و نیز با نظر پزشک از محصولات حاوی اسیدسالیسیلیک و پروکسیدبنزویل برای از بین بردن باکتری استفاده کنید.
بروز جوش در زمان قاعدگی؛اغلب زنان در زمان قاعدگی از بینی به پایین دچار جوش می شوند. اگرچه علت آن مشخص نیست اما احتمال دارد که غدد چربی در این قسمت از صورت به هورمون ها حساس تر باشد.
گاهی زنان در گردن و پیشانی نیز دچار جوش می شوند.


راه حل:
پاکسازی ، یک هفته قبل از زمان قاعدگی برای از بین بردن چربی اضافه موثر است.منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha