چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 138982

وقتی صنایع غذایی پیشرفت کرد و پای دستگاه‌ها و کارخانه‌های غول پیکر به این صنعت باز شد، تولید سس‌های مختلف و ارزان‌قیمت تبدیل به تجارتی سرشار از سود برای صاحبان این صنایع شد.

سلامت نیوز:وقتی صنایع غذایی پیشرفت کرد و پای دستگاه‌ها و کارخانه‌های غول پیکر به این صنعت باز شد، تولید سس‌های مختلف و ارزان‌قیمت تبدیل به تجارتی سرشار از سود برای صاحبان این صنایع شد.

چاشنی‌های دلپذیری که وقت مصرف، کمتر به مضرات آنها توجه می‌کنیم اما بد نیست بدانید که 65 درصد ماده تشکیل دهنده سس‌های مایونز چربی است و مابقی از سرکه و تخم مرغ تشکیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا برای پی بردن به مضرات سس کافی است پای توصیه‌های مینو حاجیان، کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بنشینیم تا شاید اندکی در شیوه تغذیه‌ای که درپیش گرفته‌ایم تجدید نظر کنیم. او می‌گوید: محصولاتی مانند سس‌ها را باید در حد اعتدال مصرف کرد و برای استفاده از چاشنی در غذاهای خود از روغن زیتون، سرکه و آبلیمو و آب‌نارنج استفاده کنیم.

این کارشناس اداره سازمان غذا و دارو به افرادی که بی‌رویه از انواع سُس‌ها استفاده می‌کنند، هشدار می‌دهد و می‌گوید: استفاده بی‌رویه از ادویه جات در تولید سس‌ها برای افراد مبتلا به آلرژی و بیماری گوارشی مضر است و بیماری آنها را تشدید می‌کند.

او توضیح می‌دهد: برخی از تولیدکنندگان صنایع غذایی در تولید سس‌ها از انواع نشاسته‌ها و روغن‌ها به عنوان قوام دهنده و حجم دهنده استفاده می‌کنند که همین امر موجب چاقی فرد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha