چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 139001

اریتروندوزوم بیماری حاد التهابی و ایمونولوژیک است که در بسیاری از بیماری‌ها از جمله روماتیسم، عفونت‌ها و مصرف داروها مشاهده می‌شود، حالتی که برخی اوقات گذراست و گاهی اوقات هم طولانی می‌شود و با درد و تورم همراه است.

سلامت نیوز:اریتروندوزوم بیماری حاد التهابی و ایمونولوژیک است که در بسیاری از بیماری‌ها از جمله روماتیسم، عفونت‌ها و مصرف داروها مشاهده می‌شود، حالتی که برخی اوقات گذراست و گاهی اوقات هم طولانی می‌شود و با درد و تورم همراه است.


دختری 25 ساله هستم، مدتی است که صبح‌ها هنگام برخاستن از خواب مچ دست‌ها و ساق پایم بشدت خشک است و برای برخاستن و نشستن با درد زیادی مواجه هستم. به درخواست پزشک معالجم آزمایش HLA انجام دادم. نتایج آزمایش‌هایم بیماری اسپوندیلوت را - که یک نوع بیماری روماتیسمی مزمن است که عمدتاً ستون مهره و مفاصل ساکروایلیاک (مفصل ساکروایلیاک مفصل بین استخوان ساکروم و لگن است) را گرفتار می‌کند - را رد کرد. آیا این نشانه‌ها علائم بیماری روماتیسم است؟ لطفاً راهنمایی بفرمایید؟

به گزارش سلامت نیوز، دکتر محسن سروشمتخصص بیماری روماتولوژی در پاسخ به سئوالاتی درباره روماتیسم در روزنامه ایران نوشت: نشانه‌هایی که به آن اشاره کردید، مثل خشکی ساق پا یا مچ دست‌ها از علائم بیماری روماتیسم محسوب می‌شود، اما برای تشخیص قطعی بیماری، نیازمند تجزیه و تحلیل بیشتری از علائم بیماری روماتیسم هستیم و بیمار باید شرح بیشتری از علائم بیماری خود ارائه دهد، در ضمن بیمار اگر برجستگی‌های گرد در زیر پوست انگشت یا آرنج دارد یا اگر توده‌های نرم در پشت دست که با حرکت انگشتان دست حرکت می‌کنند احساس کند باید برای پیگیری موضوع به متخصص روماتولوژی مراجعه کند.مدتی است که لکه‌های قهوه‌ای روی پاهایم پدید آمده‌اند که درد شدیدی دارد.

به پزشک مراجعه کردم که اریتروندوزوم تشخیص داد. می‌خواهم بدانم این بیماری ناشی از چیست؟ و چگونه باید آن را درمان کنم؟

اریتروندوزوم بیماری حاد التهابی و ایمونولوژیک است که در بسیاری از بیماری‌ها از جمله روماتیسم، عفونت‌ها و مصرف داروها مشاهده می‌شود، حالتی که برخی اوقات گذراست و گاهی اوقات هم طولانی می‌شود و با درد و تورم همراه است. به هرحال توصیه می‌کنم بیمار در صورت مواجه شدن با چنین علائمی حتماً به متخصص مراجعه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha