چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 139017

دندان قروچه یکی از عوامل ایجاد کننده دردهای مزمن در ناحیه سر و صورت و اختلال در مفصل گیجگاهی - فکی است .

سلامت نیوز: دندان قروچه یکی از عوامل ایجاد کننده دردهای مزمن در ناحیه سر و صورت و اختلال در مفصل گیجگاهی - فکی است . 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر رضا شریفی دبیر اجرایی سیزدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان فک و صورت ایران، گفت: وظیفه مفصل گیجگاهی - فکی، کلیه حرکت فک پایین، از جمله باز شدن دهان و حرکات طرفین است.

این جراح دهان، فک و صورت، ادامه داد: بطور کلی عملیات اصلی که دهان موظف به انجام آن است مانند تکلم و جویدن توسط این مفصل کنترل و اجرا می شود. لذا، تشخیص، درمان و پیشگیری هر گونه اختلالی که در این عضو پدیدار شود از روی علائمی مانند دردهای مبهم و صورت اهمیت ویژه ای دارد.

وی تشخیص به موقع این نارسایی را راه جلوگیری از فرسایش بیشتر مفصل گیجگاهی - فکی و همچنین درمان نسبی این بیماری عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات شایع ایجاد شده در اثر خلل این مفصل پیچیده و مهم بدن، دردهای ناحیه سر و صورت است که بیمار را دچار سر درگمی در مراجعه به پزشکان مختلف از جمله متخصصین گوش و حلق و بینی، متخصصین اعصاب و حتی روانپزشکان می کند.

شریفی گفت: مشکلات و اختلالات مفصل گیجگاهی - فکی در سنین مختلف با تظاهرات متفاوت همراه است به گونه ای که در مسیر بیماری از یک درد کوچک در ناحیه سر و صورت و صداهای مفصلی شروع شده و در  انتها مشکلات شدید در باز و بستن دهان را ایجاد می شود.

دبیر اجرایی سیزدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان فک و صورت ایران دندان قروچه و اختلالات و مشکلات مفصل گیجگاهی – فکی را یک بیماری قابل درمان ذکر کرد و به بیماران توصیه کرد: در صورت مشاهده درد و ناراحتی در هنگام باز و بسته شدن دهان ، خمیازه کشیدن و درد صبحگاهی در عضلات جونده می بایست هر چه زودتر به بخش مفصل گیجگاهی - فکی دانشگاه ها مراجعه کنند تا توسط جراحان دهان ،فک و صورت و سایر متخصصین دندانپزشکی مرتبط با آن موارد مورد درمان قرار گیرند.

سیزدهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران همزمان با پنجمین همایش ایمپلنت خلیج فارس و سومین جشنواره تحقیقاتی جوان از 5 تا 8 اسفند 93 در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha