یک مقام مسوول در سازمان بهینه سازی مصرف انرژی گفت: متاسفانه علیرغم سیاست دولت برای بهینه سازی مصرف انرژی در کشور شاهد رواج نصب پکیج در بالکن منازل هستیم که این موضوع مصرف گاز را افزایش می دهد.

سلامت نیوز:  یک مقام مسوول در سازمان بهینه سازی مصرف انرژی گفت: متاسفانه علیرغم سیاست دولت برای بهینه سازی مصرف انرژی در کشور شاهد رواج نصب پکیج در بالکن منازل هستیم که این موضوع مصرف گاز را افزایش می دهد.

ایرج حامدی زاده مدیر بهینه سازی در ساختمان سازمان بهینه سازی مصرف انرژی با اشاره به لزوم انتخاب درست سیستم گرمایشی ساختمانهای مسکونی اظهار کرد: در ساختمانهای مسکونی چند واحدی نصب سیستم حرارت مرکزی یا همان  موتورخانه به صرفه‌تر است و پکیج دارای مشکلاتی است زیرا اگر داخل خانه‌ها هم نصب ‌شود اکسیژن داخل خانه را مصرف می‌کند و در صورت دوجداره بودن پنجره ها ، برای ساکنان واحدهای مسکونی مشکل تنفسی ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: سازمان بهینه سازی مصرف انرژی تلاش جدی دارد تا در حوزه ساختمانها با فرهنگ سازی و کمک به بهبود و اصلاح سیستم های انرژی بر، به بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای مسکونی کمک کند که این امر به اقتصاد خانوارها نیز کمک شایانی خواهد کرد.

این مقام مسوول تصریح کرد: گاهی انتخاب نادرست و نامناسب سیستم های گرمایشی و در برخی مواقع استفاده و بهره برداری نادرست از سیستم گرمایشی منجر به اتلاف انرژی می شود که در هر دو حوزه نیازمند کار جدی و اگاهی رسانی به افکار عمومی هستیم.

وی گفت: اگاهی عمومی باید به حدی برسد که مردم با حساسیت و دقت کافی نسبت به انتخاب سیستم های گرمایشی منازل خود به گونه ای اقدام کنند که علاوه بر بهینه بودن میزان مصرف انرژی، سلامت اعضای خانواده نیز تامین باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha