چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
کد خبر: 139060

قائم مقام وزیر بهداشت از آخرین وضعیت بررسی بسته حمایتی دولت برای مقابله با ریزگردهای اهواز خبر داد و منشاء ریزگردهای خوزستان را کشورهای حاشیه خلیج فارس، عربستان و آفریقا و نیز خشک شدن تالابهای خوزستان معرفی کرد.

سلامت نیوز: قائم مقام وزیر بهداشت از آخرین وضعیت بررسی بسته حمایتی دولت برای مقابله با ریزگردهای اهواز خبر داد و منشاء ریزگردهای خوزستان را کشورهای حاشیه خلیج فارس، عربستان و آفریقا و نیز خشک شدن تالابهای خوزستان معرفی کرد. 

اسماعیل ایدنی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جلسه روز گذشته در اهواز در زمینه کنترل ریزگرد و گرد و غبار گفت: در جلسه روز گذشته که در استانداری برگزار شد بسته‌های خدمتی که دولت برای کنترل ریزگردها تعیین کرده بود مطرح و بررسی شد.

وی ادامه داد: بخشی به کنترل و پیشگیری اشاره دارد که به مدیریت تالاب‌ها برمی‌گردد و همچنین در بخش دیگر به اطلاعات بین‌المللی و وضعیت سایر کشورها پرداخته شد.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: همچنین برای بررسی اثرات زیست‌محیطی و تأثیرات آن بر سلامت قرار شد دانشگاههای علوم پزشکی جندی‌شاپور و شهید چمران اهواز این مسئولیت را به عهده بگیرند و وضعیت را رصد کنند.

ایدنی گفت: تجهیز اورژانس‌ها و مراکز درمانی برای بیماران تنفسی و حمایت ویژه از آنها نیز در این جلسه تعریف شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: در بررسی‌هایی که انجام گرفته مشخص شد که منشاء ریزگردهایی که به اهواز وارد شده هم داخلی و هم خارجی بوده است و در بررسی‌های انجام شده در سازمان هواشناسی کشور، مشخص شده که کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس، کویت، عربستان و شمال آفریقا نیز با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و می‌توانند منشاء خارجی این ذرات باشند.

وی تصریح کرد: در منشاء داخلی نیز تالاب هور‌العظیم و تالابی در مجاورت هندیجان منشاء ریزگردهای اخیر در خوزستان معرفی شده است.

وی با اشاره به بارش باران در روز گذشته گفت: بر اثر بارش صورت گرفته از نظر وضعیت بیماریهای تنفسی و شدت آن مشکلی نداریم و بیابان‌های مجاور تالاب‌ها خاکشان مرطوب شده و امکان کاهش ریزگردها وجود دارد.

ایدنی ادامه داد: قرار شده این بسته‌های حمایتی از طریق دستگاه‌های مسئول با مدیریت استانداری خوزستان پیگیری و اجرا شوند.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: بسته حمایتی دولت در این زمینه مناسب خواهد بود چرا که در بخشی از آن به مدیریت آب در منطقه کمک می‌کند تا منشاء داخلی و برخی منشاءهای مشترک بین ما و عراق که عامل وجود ریزگردها شده برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha