چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر: 139063

یک متخصص زنان و زایمان درباره راه​های کاهش درد زایمان​های طبیعی، گفت: یکی از راه​های کاهش درد زایمان، زایمان بی​درد است که بی‌حسی را در نخاع وارد می​کنند.

سلامت نیوزیک متخصص زنان و زایمان درباره راه​های کاهش درد زایمان​های طبیعی، گفت: یکی از راه​های کاهش درد زایمان، زایمان بی​درد است که بی‌حسی را در نخاع وارد می​کنند.

عبدالمجید باور در گفت​وگو با ایسنا ، اظهار کرد: در زایمان بی​درد، پس از اینکه دردهای واقعی شروع شدند، بی​حسی کم​کم و به صورت ادامه‌دار وارد نخاع می​شود، زایمان در این روش هیچ دردی ندارد.

وی در رابطه با روش​های دیگر کاهش درد گفت: تزریق مسکن هم یکی از راه​های کاهش درد است، اما در بیشتر اوقات این مسکن​ها مخدر هستند و موجب آسیب به نوزاد و مادر می​شود. پس باید از مسکن​های غیرمخدر استفاده کرد.

باور افزود: زایمان در آب نیز یکی دیگر از انواع زایمان​های طبیعی است که درد را مقدار اندکی کاهش می​دهد و بیشتر در زایمان اثر می​کند.

وی با تاکید بر اینکه انجام زایمان طبیعی بهتر از سزارین است و تنها در برخی شرایط خاص و بنا به نظر پزشک باید سزارین کرد، ادامه داد: در موارد کمی باید عمل سزارین انجام داد، مثلا لگن مادر کوچک باشد، از وقت زایمان گذشته باشد یا این‌که نوزاد با پا بیاید.

این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: در زایمان طبیعی نیز ریسک وجود دارد، مثلا احتمال خونریزی که مهم‌ترین علت فوت است یا عفونت محل؛ اما ریسک سزارین بیشتر و بالاتر است و بنابراین زایمان طبیعی را توصیه می​کنیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha