هشتاد سالگی بیمارستان فارابی و یادواره هشتادسالگی پیوند قرنیه در ایران 5 شنبه هفتم اسفند ماه در بیمارستان فارابی تهران برگزار می شود.

سلامت نیوز: هشتاد سالگی بیمارستان فارابی و یادواره هشتادسالگی پیوند قرنیه در ایران 5 شنبه هفتم اسفند ماه در بیمارستان فارابی تهران برگزار می شود. 

به گزارش سلامت نیوز، دکتر مرتضی مواسات، دبیر جشنواره با اعلام این خبر افزود: این جشنواره در دو دسته رقابتی و غیر رقابتی  برگزار می شود که در دسته غیر رقابتی، بخش هایی همچون اعطای نشان نوعدوستی و پیشگیری از نابینایی، نشان خدمت و مسئولیت پذیری حرفه ای و اجتماعی، دانشمند برتر، ادیب چشم پزشکان، چشم پزشک پارسی و بانوی چشم پزشکی در نظر گرفته شده است.
      وی با اشاره به اینکه بالاترین جایزه این جشنواره "طبیب دیدگان" نام دارد، خاطر نشان ساخت: این نشان به پاس خدمات ارزشمند پروفسور محمد قلی شمس در زمینه ریشه کنی تراخم در جنوب ایران که الگویی تحسین برانگیز از نوعدوستی است، به نام ایشان
عنوان گذاری شده است.
      دکتر مرتضی مواسات افزود: با توجه به اینکه دکتر علی اصغر خدادوست نیز که از مفاخر چشم پزشکی ایران به شمار می رود و نام وی در جهان با قرنیه و پیوند آن شناخته می شود تا جایی که تاکنون 20 هزار پیوند قرنیه از سوی این چشم پزشک انجام شده و در بنیان نهادن دانش تخصصی این روش درمانی نقش کلیدی داشته است، هفتمین جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی شمس ، نشان نوعدوستی و پیشگیری از نابینایی را به نام "نشان خدادوست" نامگذاری کرده است.
      وی گفت: "نشان آموزگار" برتر این جشنواره به دلیل خدمات دکتر سید حمید سجادی،  بنیانگذار موج سوم چشم پزشکی نوین در تاریخ معاصر ایران "نشان سجادی" نام گرفته است. (موج اول،‌پروفسور شمس در فارابی،‌ موج دوم،‌ دکتر خدادوست در شیراز)
      دبیر جشنواره شمس گفت: همچنین نشان "دانشمند برتر" جشنواره فوق به دلیل ابداعات، اختراعات و پژوهش های انجام شده از سوی دکتر غلامعلی پیمان که از مشاهیر چشم پزشکی جهان به شمار می رود و از جمله  دستاوردهای علمی وی می توان به ابداع عمل جراحی لیزیک و 149 اختراع و ابداع ثبت شده در ایالات متحده امریکا اشاره کرد به نام " نشان پیمان" نامگذاری شده است.
      وی تصریح کرد: هفتمین جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی شمس دسته رقابتی هم دارد که در بخش های ابداع یا اختراع برتر،
کتاب و پایان نامه برتر، نوآوری برتر در روش جراحی، مقاله برتر فارسی و انگلیسی، طرح پژوهش برتر و بخش دانشور جوان برگزار می شود.
      دکتر مواسات گفت: این جشنواره با هدف تجلیل و تشویق دانشمندان و محققان، معرفی پروژه های برتر علمی و پژوهشی، انگیزش آفرینی برای شکل گیری و هدایت پژوهش های جدید و هدایت آن ها به سوی اولویت های ملی و مرزهای دانش و نیز تشویق پژوهش های دانشجویی و تالیف های انجام شده در عرصه چشم پزشکی و علوم بینایی برگزار می شود.


      وی افزود: در این مراسم همچنین از تمبر  " طبیب دیدگان " به مناسبت ریشه کنی تراخم و خدمات پروفسور محمد قلی شمس رونمایی می شود.
      علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد هفتمین جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی شمس می توانند به
نشانی اینترنتی www.shamsfestival.ir مراجعه کنند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha