سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران کاهش هزینه‌های اجرایی و افزایش بهره‌وری سازمانی را از نتایج مهم حذف تدریجی دفترچه‌های بیمه سلامت دانست و آخرین وضعیت اجرای آزمایشی این طرح را در تهران تشریح کرد.

آخرین وضعیت حذف تدریجی دفترچه‌های بیمه سلامت در تهران

سلامت نیوز:سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران کاهش هزینه‌های اجرایی و افزایش بهره‌وری سازمانی را از نتایج مهم حذف تدریجی دفترچه‌های بیمه سلامت دانست و آخرین وضعیت اجرای آزمایشی این طرح را در تهران تشریح کرد.

مهدی قنادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روند حذف تدریجی دفترچه‌های بیمه اظهار کرد: این طرح به صورت آزمایشی در چند بیمارستان تهران از جمله مرکز قلب و بهارلو در حال اجراست و امکان پذیرش مراجعان نیازمند بستری با ارائه کارت ملی در بیمارستان‌های یاد شده را فراهم کرده است.

وی افزود: در صورتی که سایر بیمارستان‌ها چالش‌های پیش روی خود از جمله مشکلات مربوط به نرم‌افزارهای موجود، پیاده‌سازی HIS، بستر مخابراتی و ایجاد فرهنگ عمومی در زمینه تغییر نحوه ارائه خدمات را برطرف کنند، می‌توانند همانند بیمارستان‌های یادشده به بیمه شدگان ارائه خدمت کنند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران با بیان اینکه در بیمارستان‌های همکار این طرح به تدریج دفترچه بیمه برای موارد بستری حذف و با ارائه کارت ملی، خدمات بستری انجام خواهد شد عنوان کرد: همچنین حذف تدریجی دفترچه بیمه به منظور انجام خدمات سرپایی در بیمارستان‌های همکار نیز از جمله رویکردهای آتی این طرح است.

قنادی تصریح کرد: کاهش هزینه‌های اجرایی، افزایش بهره‌وری سازمانی، تسهیل در رسیدگی به اسناد درمانی، تسریع در پرداخت به موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد، جلوگیری از تخلفات احتمالی و نیز تشکیل بانک اطلاعاتی جامع پرونده سلامت بیمه شدگان از جمله اهداف مهم این طرح است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha