بر اساس تحقیقات انجام شده، درمان درماتیت اتوپیک با مصرف دوز مناسب ویتامین E به دلیل عدم ایجاد عوارض جانبی، در بهبود کیفیت زندگی مبتلایان مؤثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، درماتیت اتوپیک، نوعی بیماری پوستی مزمن و شایع است که با خارش مکرر و ضایعات اگزمایی عود کننده باعث بروز مشکلات فراوان در زندگی فردی و اجتماعی بیماران می‌شود.

مطالعه‌ای با هدف بررسی تأثیر مصرف ویتامین E در درمان درماتیت اتوپیک و مقایسه آن با سایر روش ها به روش کارآزمایی بالینی بر روی 100 بیمار مبتلا به درماتیت اتوپیک مراجعه کننده به درمانگاه پوست بیمارستان سینای تبریز در دانشگاه علوم پزشكی تبریز انجام گرفت، که طی آن مبتلایان به دو گروه شاهد و کنترل تقسیم شدند.

گروه اول با ویتامین E خوراکی به میزان روزانه IU400 و گروه دوم با کورتون موضعی و آنتی هیستامین خوراکی تحت درمان قرار گرفتند. جواب درمان نمونه های مورد مطالعه پس از پیگیری هشت ماهه به صورت مثبت یعنی کاهش در شدت و وسعت ضایعات، رفع خارش، بهبود کیفیت خواب و غیره در نظر گرفته شد.

یافته های این پژوهش نشان می دهد: هیچ گونه عارضه جانبی در مصرف کنندگان ویتامین E دیده نشد و این افراد احساس رضایت بیشتری از اثر درمانی دارو در کاهش مشکلات ناشی از بیماری داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha