پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
کد خبر: 139127

عضو کمیته کشوری ابولا، پیشگیری از این بیماری را نیازمند رعایت استانداردهای بهداشتی و کنترل عفونت در کشور دانست و اظهار کرد: در شرایط فعلی بهتر است از مسافرت به کشورهایی که درگیر این بیماری هستند به طور جدی جلوگیری شود.

سلامت نیوز: عضو کمیته کشوری ابولا، پیشگیری از این بیماری را نیازمند رعایت استانداردهای بهداشتی و کنترل عفونت در کشور دانست و اظهار کرد: در شرایط فعلی بهتر است از مسافرت به کشورهایی که درگیر این بیماری هستند به طور جدی جلوگیری شود.

دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: هدف سازمان جهانی بهداشت این است که بتواند بیماری ابولا را حداقل در همان منطقه‌ای که رشد کرده، یعنی در کشورهای آفریقای جنوبی، کنترل کند و مانع از اشاعه آن در دیگر کشورها شود که متاسفانه در حال حاضر چهار مورد در آمریکا، یک مورد در انگلیس و در چند کشور دیگر هم بروز کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این مطلب که ابتلا به بیماری ابولا بسیار سریع اتفاق می‌افتد، خاطر نشان کرد: تمام افراد در ارتباط با بیمار مبتلا به ابولا، در معرض درگیر شدن به این بیماری هستند. همچنین در پرسنل بیمارستانی که بیمار در آن بخش بستری است، احتمال مبتلا شدن آنها به این بیماری بسیار بیشتر از دیگران است.

وی ادامه داد: استفاده از دستکش دو لایه و پوشیدن لباس در چندین مرحله می‌تواند درصد ابتلای پرسنل بیمارستان را به بیماری ابولا کاهش دهد؛ چرا که این لباس‌ها نسبت به آب نفوذپذیری ندارند و مقاوم هستند. پیشگیری از ابولا نیاز به رعایت استاندارد بهداشتی و کنترل عفونت در کشور دارد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی پیشگیری از بیماری ابولا را نیازمند رعایت استاندارد بهداشتی و کنترل عفونت در کشور دانست و اظهار کرد: در شرایط فعلی بهتر است از مسافرت به کشورهایی که درگیر این بیماری هستند به طور جدی جلوگیری شود. همچنین به توریست‌هایی که علاقه به شکار دارند توصیه می‌شود به مناطقی که جاذبه شکار دارند مانند کشور آفریقا که درگیر بیماری ابولا است، فعلا مسافرت نکنند.

این عضو کمیته کشوری ابولا افزود: اگر بیماری تب و خونریزی در بیش از دو ارگان داشته باشد باید به مراکز مربوطه اطلاع داده شود. همچنین رعایت بهداشت فردی و آموزش آن به دیگران می‌تواند راهکاری مناسب و بسیار کمک کننده در این شرایط باشد.

وی با تاکید بر این مطلب که اگر یک مورد از بیماری ابولا در کشور اتفاق افتد، ممکن است این بیماری به صورت یک بحران و اپیدمی ایجاد شود، در پایان افزود: بهتر است قبل از بروز بیماری ابولا در کشور راهکارهای برخورد با بیمار را آموزش دهیم. همچنین باید پرسنل‌ بیمارستانی از این بیماری آگاه شوند و نحوه برخورد با بیمار را آموزش بینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha