سلامت نیوز:مدیر کل دفتر سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه مساله آبیاری مزارع با آب فاضلاب در حاشیه شهر تهران دیده می‌شود، بر لزوم اطلاع‌رسانی مردم در زمینه شناسایی این تخلفات تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،در پی بررسی مساله آبیاری مزارع با فاضلاب بویژه در حاشیه شهر تهران که از دو-سه سال گذشته مطرح شده خسرو صادق نیت ، با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به این موضوع هوشیار بوده و پیگیر هستند که چنین اتفاقی رخ ندهد، گفت: اما به هرحال هنوز افرادی به دلایل مختلف از جمله سودجویی از فاضلاب برای آبیاری مزارع استفاده می‌کنند، اما دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در این زمینه متولی هستند و به عنوان سیستم کنترلی و نظارتی وزارت بهداشت عمل می‌کنند نسبت به این موضوع پیگیر هستند و تخلفاتی را که در این زمینه رخ می‌دهد، پیگیری می‌کنند.

وی در همین راستا افزود: این تخلفات در برخی مناطق، از جمله حاشیه شهر تهران دیده می‌شود که دانشگاه‌های ما پیگیر آن بوده و با افراد متخلف برخورد قانونی می‌شود. البته آمار اینگونه تخلفات محدود است، اما در حال حاضر مراکزی که این اتفاق در آنها رخ داده و کشاورزانی که این تخلفات را انجام دادند و از سیر قانون خارج شدند به مراجع قضایی معرفی شده و طبق قانون با آنها برخورد شده است.

مردم اطلاع‌ رسانی کنند

صادق‌نیت با تاکید بر نقش مردم در زمینه کاهش تخلفات اینچنینی، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی مردم در مورد آبیاری مزارع با فاضلاب می‌تواند کمک بزرگی به وزارت بهداشت باشد. به هرحال کسانی هستند که دور از چشم ماموران ما از این موضوع سوءاستفاده کرده و مرتکب چنین تخلفاتی شوند و علی‌رغم اینکه برخی متخلفان به وسیله حوزه نظارتی ما شناسایی و با آنها برخورد می‌شود، ممکن است برخی متخلفان شناسایی نشوند. بنابراین اطلاع‌رسانی مردم از طریق سامانه 1490 به ما در وزارت بهداشت کمک می‌کند تا بتوانیم در زمینه شناسایی و برخورد با این افراد اقدامات موثری انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha