مدیر دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که معضلات امروز زیست محیطی نتیجه نبود ارزیابی زیست محیطی در گذشته است، گفت: کلیات قانون جامع ارزیابی زیست محیطی تهیه و اکنون در نوبت طرح در صحن علنی مجلس است.

سلامت نیوز: مدیر دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که معضلات امروز زیست محیطی نتیجه نبود ارزیابی زیست محیطی در گذشته است، گفت: کلیات قانون جامع ارزیابی زیست محیطی تهیه و اکنون در نوبت طرح در صحن علنی مجلس است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،احمد جلالوندی با اشاره به لزوم یک قانون جامع برای ارزیابی زیست محیطی در اجرای پروژه های بزرگ، گفت: قوانین موجود از قدرت بازدارندگی کافی برخوردار نیست.

وی مسایل امروز زیست محیطی همچون بروز گرد و غبار و آلودگی هوا را ناشی از عدم وجود ارزیابی زیست محیطی دانست و افزود: امروز بیش از 50 عنوان در کشور شامل ارزیابی زیست محیطی می شود که این تعداد از هفت عنوان آغاز و بعد از گذشت چند سال و توسعه فعالیت های بشری امروز به 50 عنوان رسیده است.

مدیر دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست از پیشنهاد لایحه ای برای ارزیابی زیست محیطی به مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: تمام مراحل این لایحه طی شده است و هم اکنون در کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون های فرعی و هیات دولت به تصویب رسیده و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است که امیدواریم هر چه زودتر بررسی شود.

جلالوندی با بیان این که در حال حاضر بر اساس قانون فعلی، فعالیت پروژه های فاقد ارزیابی زیست محیطی باید متوقف شود، افزود: اما این اتفاق نمی افتد چراکه این قوانین بازدارندگی کافی را ندارد و پروژه ها بدون ارزیابی زیست محیطی اجرا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha