سلامت نیوز:رییس سازمان بهزیستی گفت: سه گانه مسکن ، اشتغال و بیمه در دستورکار این سازمان قراردارد و با کمک دولت یازدهم ظرف یک سال گذشته توانسته ایم 29 هزار واحد مسکونی را در اختیار مددجویان سازمان بهزیستی قرار دهیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایرنا، «همایون هاشمی» که در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با موضوع بررسی وضعیت معلولین و مهدکودک های کشور سخن می گفت، افزود:در طول یک سال گذشته وبا کمک دولت یازدهم بیش از 29 هزار مسکن تحویل معلولان و نزدیک به 27 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

هاشمی با بیان اینکه بیش از 180 هزار واحد مسکونی را برای معلولان در دستور کار داریم، گفت: این تعداد واحد مسکونی را در بازه زمانی 4 ساله به معلولان تحویل خواهیم داد که در نتیجه دیگر نیازمند به مسکن در این قشر از جامعه وجود نخواهد داشت.

وی گفت:150میلیاردتومان درحوزه حمایت اجتماعی برای معلولان هزینه کرده ایم و در سایر بخش ها همچون مستمری افراد، هزینه مضاعف، تامین وسایل مورد نیاز معلولین و حمایت از زنان بی سرپرست کارهای بسیاری انجام شده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه امروز به همت دولت یازدهم توانستیم در مباحث توانمند سازی معلولین خوب کار کنیم،افزود: آنچه را که معلولان لازم دارند، تامین می کنیم.

وی گفت:براساس پیشنهاد سازمان بهزیستی و ارایه لایحه توسط دولت به مجلس به دنبال افزایش سهم استخدام معلولان از سه درصد به 5 درصد در مراکز دولتی هستیم.

هاشمی همچنین به اقدامات انجام شده در بخش بیمه تکمیلی اشاره کرد و افزود:دراین ارتباط صندوق هایی را در استانهای کشور تعبیه کرده ایم که بعداز نیاز سنجی نسبت به صدور بیمه تکمیلی برای مدد جویان اقدام می شود.

**صدور مجوز قانونی مهدکودک ها تنها به دست سازمان بهزیستی است

رییس سازمان بهزیستی گفت: برابر قانون کودکان زیر 6 سال مجوز صدور مهدکودک ها به عهده بهزیستی ولی مقطع پیش دبستان بر عهده آموزش و پرورش است.

هاشمی در پاسخ به سووالی مبنی بر این که مجوز قانونی مهدکودک های کشور بر عهده بهزیستی یا آموزش و پرورش است،پاسخ داد:بنابر قانون فقط و تنها دستگاهی که مجوز مهدکودک های کشور را بر عهده دارد بهزیستی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سال های گذشته خیلی از دستگاه ها در این میان کارهایی را انجام دادند که قانونی نبوده و در این عرصه ورود کردند و بارها در حوزه کودک وارد شده که این خلاف قانون است.

رییس سازمان بهزیستی بابیان این که برای کار غیرقانونی آن ها بارها بخش نامه هایی را در این راستا صادر کرده ایم اظهار داشت: در این مسیر باز هم تاکید می کنیم که برابر قانون کودکان زیر 6 سال مجوز صدور مهدکودک ها به عهده بهزیستی ولی مقطع پیش دبستان بر عهده آموزش و پرورش است.

وی درپاسخ به این سوال که براساس برخی مستندات مهدکودک هایی در حال فعالیت اند که متدهای غربی در آن آموزش داده می شود ارزیابی شما چیست پاسخ داد: در کشور ما 6 میلیون نفر کودک زیر 6 سال داریم که از آن ها تنها 700 نفر در مهدکودک های مجاز تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند

وی افزود: مابقی کودکان مشخص نیست که در چه ارگان هایی در حال آموزش هستند تنها ده درصد از کودکان کشور تحت پوشش سازمان مان قرار دارند.

هاشمی با بیان این که 14 دستگاه در کنار کار ما در حال فعالیت غیر قانونی و صدور مجوز هستند اذعان کرد: این کارعملی غیر قانونی است چرا که سی سال ادبیات کودکان را به خوبی دانسته دارای واحد کارشناسان متخصص و متجرب هستیم ولی متاسفانه در این راه برخوردهای قانونی با این گونه سازمان ها برابر باقانون نشده است.

رییس سازمان بهزیستی ادامه داد: برابر قانون الزامات قانونی وجود ندارد من مکلف بودم که بخش نامه کنم و بگویم سازمان هایی که غیر قانونی هستند به جمع ما بیایند تا از سازمان بهزیستی مجوز بگیرند و این امر را در سنوات مختلف انجام داده ایم ولی امیدواریم روزی بتوانیم این کار را به نحو احسن انجام بدهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا بازوهای قانونی وجود ندارد گفت در مهدهایی که تحت نظر خود داریم مکرر بازدید و سطح بندی انجام می شود و به طور پیاپی از نهادهای نظارتی سازمان بهزیستی به دلیل تولید بسته های دینی و تولید بر اساس محتوا بر اساس سن کودکان مورد تشویق قرار می گیرند.

هاشمی با بیان این که در این راستا باید کار اساسی انجام داد تصریح کرد: دستگاه ها قضا و نهادهایی که می توانند در این موضوع مداخله کنند باید وارد شوند تا دیگر شاهد مراکز غیر مجاز برای تربیت کودکان در کشور نباشیم.

رییس سازمان بهزیستی ادامه داد: بهترین ناظران خود والدین هستند که باید در مهدکودکی فرزندان خود را به آن بسپارند که از نظر سازمان بهزیستی تایید شده باشند.

وی با بیان این که سازمان بهزیستی با والدین تعامل خوبی دارد اظهار داشت: این سازمان به طور مکرر با والدین جلساتی را تشکیل می دهند و هیچ مهدکودکی وابسته به سازمان بهزیستی نیست که از ادبیات غربی استفاده کند و درخواست دادیم که نهادهای دیگر هم برای جلوگیری از این امر ورود کنند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که چه میزان توانمندی برای معلولان در جامعه ما شکل گرفته است گفت: توانمند سازی یعنی عملیاتی که بر اساس شاخص ها فرد توانسته با کمترین اتکا خود اتکا شده و برای آن ایجاد اشتغال و شرایط اجتماعی را تعریف کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha